Audi A3: Motor word heet. Kachel blijft koud.

Bouwjaar: 1996, Motorcode: 1.6i 8 kleppen

IK heb een audi a3 op bezine uit 1996. Nu loopt sinds gistermiddag de bedrijfstemperatuur op naar ruim 100 graden. Ook geeft de kachel geen warme lucht. De (bovenste)-slang naar de radiateur wordt bloedheet en de onderste slang van de radiateur van de motor blijft vrij koud. Iemand een idee wat er stuk kan zijn?? Waterpomp misschien??

ps. ik heb gisterochtend alle vloeistofpeilen nog gecontroleerd.

A3_Cruiser

Geplaatst door A3_Cruiser (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

the4men (0) PRO, 17 jaar geleden

meestal de thermostaat of het schoepje is van de waterpomp

A3_Cruiser (0), 17 jaar geleden

Hoe kan ik dat testen?? De temperatuur loopt keurig op naar de 90 graden als altijd maar na een paar minuten op 90 graden loopt deze verder op. Wat kan ik doen?

the4men (0) PRO, 17 jaar geleden

je thermostaat er uit halen en kijken of dat in orde is

A3_Cruiser (0), 17 jaar geleden

Waar zit de thermostaat? En waarom wordt de bovenste slang naar de radiateur dan wel heet?

Dank je wel alvast

the4men (0) PRO, 17 jaar geleden

die zit op het blok in de onderste slang en die blijft koud omdat de vloeistof niet rond kan

A3_Cruiser (0), 17 jaar geleden

Kan hem nog niet vinden. Ik heb de hele omgeving waar de slang aan het blok zit gecontroleerd en daar zie ik geen thermostaat. ik breng de auto naar de garage en nu maar hopen dat het de thermostaat is en niet de waterpomp :-S

Evengoed bedankt.

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Reken maar op de pomp. Komt vaker voor.........

paulmichiel (0) PRO, 17 jaar geleden

Thermostaat is goed want als de thermostaat dicht blijft zitten dan doet je kachel het wel.

Dus 99,9% kans op een loszittend schoepje van de waterpomp.

omega8258 (0), 17 jaar geleden

Start de auto eens bij koude motor, open de dop van het expantievat en kijk of er ook koelvloeistof terug in het expantievat loopt (soms moet je wat toeren maken en is stationair draaien niet genoeg) , is dit het geval dan heb je circulatie in je systeem en werkt je waterpomp. Dan kan het je thermostaat zijn of een verstopping in je radiator. dat zou ook kunnen verklaren waarom je onderste radiatorslag koud blijft.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.