Het betreft een S6 4.2 V8, de auto verbruikt veel olie.
De klant moet iedere 500 Km. een liter bijvullen!
Onderzoek bij de Dealer heeft tot de conclusie geleid dat
dit wordt veroorzaakt door "verglazuring" van de cil.wand.
dit zou als gevolg hebben dat de zuigerveren uitgegloeid zijn
en vandaar het hoge verbruik, volgens de dealer, na endoscopie.
Advies: nieuwe motor, de cilinderwand is nl. opgedampt chroom
en niet te reviseren.
Wie heeft daar ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb hier laats een a8 gehad met een 4.2 liter v8 verstopte carterventilatie moet je ff de slangen achter op de kleppen deksels controleren raken vergumt en zitten dicht kan zijn druk niet kwijt en gaat het dan verbranden vrgr clif
probeer een motor fluch van fortee
alles gespoeld en gereinigd en ververst, na uitgebreide proefrit
rookt de auto erg na enige tijd stationair te hebben gedraaid; ik denk aan klepgeleiders of klephoedjes, maar ja 8x5v= 40 geleiders/hoedjes.................
er is een nieuwe olie van elf ik meen een 0w30 wekt perfect proberen is altijd goedkoper .
De auto rijdt nu op 10w60 en het verbruik is ietsie verbeterd,
het verbruik is nu 1 liter op 700 km.
Hoe is de ervaring met lambda en katalysator vervuiling?
10w60 is absoluut verkeerd enzoals je merkt helpt het weinig.
Hou maar rekening met klepsteelrubbers. Vaker voorkomend probleem maar dan bij s8. Al paar keer vervangen. VEEL werk
Cilinderkoppen gedemonteerd en aangeboden bij revisiebedrijf,
worden gecontroleerd. Als deze o.k. zijn ga ik zuigers liften...
Zelf heb ik overigens wel ervaring met het licht honen van een chromen wand. Het kan, maar "licht" is het toverwoord daarin. Heb het gedaan met een 2.3 5 cylinder waarmee ik destijds op zandvoort gereden heb.
Geen olieverbruik geconstateerd (buiten lekkage op slangen na dan)
jongens,motorblok vervangen en koppen gereviseerd.
krassen i.d. cilinderwand. heeel zachte coating.....
zal wel alusil zijn, dat moet je leppen en poetsen
zeer specialistisch , maar byzonder slijtvast .
19 jaar
WEL BIEZONDER ZACHT, DE THEORIE IS DATTIE EVEN ZONDER LUCHTFILTER HEEFT GEREDEN; DR ZITTEN I.D. LENGTE KRASSEN IN DE CILINDERWAND...........
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S6 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar