Hallo,heb hier een audi a4 1.8 turbo met 195000km op de klok de klant klaagt over een hoog olie verbruik en dat de auto stinkt met stationair draaien.
De auto rijdt verder prima,maar eens in de twee weken gaat het mil lampje aan met de volgende codes:16523/p0139 en de code 17511/p1103.
Heb zelf het idee van turbo of carterontluchting,de inlaat slang aan de inlaat is wel erg vet van binnen van de olie.
Wie heeft hier ervaring mee of heeft dit mee gemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rookt hij ook of ruikt hij naar verbrande olie?
Jij doelt zeker op het feit dat de lambdasonde storing geeft vanwege het teveel aan verbrande olie wat dus in de lambdasonde komt?
Ik denk zelf eigenlijk niet want dit zijn elec. storingen.
17511 P1103 Lambda-sensor 1, cilinderrij 1, circuit verwarming, uitgangs spanning te laag
En
16523 P0139 Zuurstof (Lambda) Sensor bank-1 sensor-2, langzame reactie
Ik zou als het om die storing gaat de 1e lambdasonde vervangen.
Hallo,ik zal de eerste lambdasonde eerst eens vervangen en dat olie verbruik eens in de gaten houden.
Hallo Peter,
Wat was uiteindelijk de oplossing , vooral het olieverbruik ben ik benieuwd naar.
Alvast bedankt,
Groet Tom
Hallo,probleem van het olieverbruik is nog steeds niet opgelost,de klant wil het nog aanzien en vult hem regelmatig bij en heb er nu wel een 10w40 op gedaan en is nu al wel minder geworden maar zelf denk ik aan de turbo want hij is erg nat van de olie bij de inlaat zijde naar mijn mening te veel maar de klant heeft het geld er nog niet voor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar