P33E100 Laadstopcontact A Elektrische storing
Audi e-tron hybride
Na opladen (wat succesvol ging) start de auto niet meer op met melding (niet precies deze bewoording) "laadkabel nog aangesloten, kan niet starten", maar de laadkabel was al netjes losgekoppeld.
De melding verdwijt meestal de volgende dag maar komt heel snel weer terug en de auto start dan niet meer.
In display is een "geel laadkabel" figuur te zien. Het is wel eens gelukt om de auto te starten (de volgende dag). Maar na een laadbeurt treedt het weer op.
Op internet lees ik dat code P33E100 niet heel vaak voorkomt wel andere aanverwante storingen mbt de laadstopcontact.
Bij P33E100 geeft ODIS dit nog aan:
DTC-omgevingsparameters
Stopcontact A voor acculading
Aansturing laadklepontgrendeling laadstopcontact A niet aangevraagd
Status laadklepvergrendeling laadstopcontact A niet vergrendeld
Aansturing laadklepvergrendeling laadstopcontact A niet aangevraagd
Signaal stekkerontgrendeling 0
Signaal stekkervergrendeling 0
Vergrendeling voor hoogvoltlaadstekker niet vergrendeld
Status stekkerherkenning aanwezig
Maximale stroom van laadstekker 0 A
Laadstopcontact temperatuursensor AC 13,7 °C
Laadstopcontact temperatuursensor DC -55,0 °C
Hieruit blijkt dat de "status stekkerherkenning" incorrect is. Als je de schema van de laadstopcontact bekijkt (zie bijlage) dan zie je dat ze het hebben over een "Proximity Pilot". Dit zorgt voor de stekkerherkenning dan?
Ook valt op dat temperatuursensor DC een onlogische waarde van -55 geeft.
Ook hier weer een geval van complete stekkeraansluiting inclusief kabelboom naar batterij vervangen of iemand een betere suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem is inmiddels opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Q7 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar