Audi A6 1999: Remschijven keuze

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI Tiptr.

Inmiddels toe aan nwe remschijven, maar welke... Hoor verschillende verhalen, GEPERFOREERDE schijven, bijv. Zimmermann (zouden beter koelen en beter afvoeren, maar inscheuren vanaf de gaatjes....) of GEGROEFDE schijven, bijv. EBC (zouden beter afvoeren, zonder in te scheuren, echter raken de kuiltjes niet verstopt met remstof, omdat ze niet door-geboord zijn?), en dan Green- of Redstuff ?
Iemand ervaringen? Ook tips voor remmen zonder trillingen zijn welkom!

Cezar

Geplaatst door Cezar (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Gewoon standaard schijven en blokken, die dingen remmen daar prima mee...... De rest is mooi maar eigenlijk zondegeld.....

Santa (0), 17 jaar geleden

Zimmermann, dus....... Dan heb je echt geen groeven, sleuven of gaten nodig.
Tips ter voorkoming van trillingsvrije remmen: bij montage van nieuwe schijven de naaf voor 300% schoonmaken! Echt brandschoon, dus. Wielen altijd met momentsleutel vastzetten en na het remmen het rempedaal NIET ingetrapt houden.

Cezar (0), 17 jaar geleden

Heren, dank voor de input, er valt voor beide wat te zeggen, origineel is in principe al goed genoeg bij normaal gebruik, maar als je het toch moet vervangen, wil je het ook een beetje verbeteren, Pimpen, als de meerprijs het enigzins rechtvaardigt.... Ik kom niet zo gauw een leverancier van Zimmermann spullen tegen, weet jij een dealer, Santa ? ( jij reist wel wat af met je rendieren... ) Heb je zelf trouwens ervaring met Z'mann?

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

ik zeg niet origineel, ik zeg standaard.....

Denk nou niet dat originele schijven uit de vw fabrieken komen....... Er zijn wat verschillende toeleveranciers, voor de schijven is zimmermann er eentje, blokken zijn van pagid, textar of jurid.....

Grote verschil met origineel: DE PRIJS!!!! (en natuurlijk het bekende vw logo en de 4 ringen)

En wat die naaf schoon aangaat; als je hem brandschoon hebt, smeer dan heel dun een beetje kopervet op de naaf, echt dun he, er mogen geen klodders uitvliegen.
Doe je dit dan gaan de schijven in de toekomst er af zonder geram, en is de passing van de naaf beschermd.

Ik maak ze meestal even schoon met zo'n nylonborstel op de haakse slijper, dat scheelt je veel werk. Dingen liggen ook bij de bouwmarkt in het schap.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.