close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 Allroad: Scheef staan auto

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Kan iemand mij helpen, sinds dat ik mijn Allroad ( 2003,2.5 TDI,57000 miles )heb, staat de rechterkant lager dan de linkerkant >10 mm.
De afgelopen tijd begonnen ook sporadisch de ABS/ESP/hoogte niveau regelaar lampen gelijktijdig te branden. De auto is bij de Audi dealer geweest, computer uitgelezen GEEN PROBLEMEN!!!!!!!!!!! Hierbij geeft de hoofdmonteur ook aan dat het normaal is dat 1 kant lager staat en dat alles binnen de tolarantie valt!!!!!! Hier zakt mijn broek bijna van af, ik heb meer het gevoel dat hij mij wilt afschepen omdat de garantie verloopt. Zover ik weet hebben ze alleen de computer uitgelezen en geen effort gedaan om te kijken of de airbags lek zijn of dat de pomp blijf pompen tijdens het rijden.
Wordt ik nu aan het lijntje gehouden???????

Geplaatst door

rayireland (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De auto hoort in ieder geval niet schuin te staan.
Hoe werkt de luchtvering voor de rest als je hem omhoog of omlaag doet?
Dit hoort gewoon redelijk snel te gaan zonder langdurig draaien van de compressor.
Als dat allemaal goed werkt zou je de basisafstelling eens opnieuw moeten laten uitvoeren,ze moeten dan bepaalde afstanden opmeten,kan zijn dat daar in het verleden iets mis gegaan is.
Rij voor de zekerheid eens langs een andere garage.

ricky 10
badge

16 jaar

Kan ook nog zijn dat die luchtbalg lek is heb het laatst ook aan de hand gehad zat een klein gaatje in en zakte die ook greetz

ERwin_jah 0
badge

16 jaar

Hoogte verstelling gaat ok zonder enige moeite, heb al een afspraak gemaakt bij een andere audi garage, die zeiden al vanaf het begin dat er een probleem met de luchtvering moet zijn. Om van stand 1 naar stand drie te gaan neemt ongeveer 2 minuten in beslag, 1 naar 2 ca 1 minuut, stand drie blijft knipperen maar de compressor werkt niet meer. ( de metingen zijn gedaan met een stationaire draaiende motor ).

rayireland 0

16 jaar

[quote=rayireland]Hoogte verstelling gaat ok zonder enige moeite, heb al een afspraak gemaakt bij een andere audi garage, die zeiden al vanaf het begin dat er een probleem met de luchtvering moet zijn. Om van stand 1 naar stand drie te gaan neemt ongeveer 2 minuten in beslag, 1 naar 2 ca 1 minuut, stand drie blijft knipperen maar de compressor werkt niet meer. ( de metingen zijn gedaan met een stationaire draaiende motor ).[/quote]
Denk dat je er vanuit kan gaan dat de compressor stuk is,te weinig opbrengst.
Waarschijnlijk is hij ook goed hoorbaar.
Dat de compressor het later niet meer doet komt door de thermische beveiliging die dan inslaat en schakeld dan de compressor uit.
Met de originele testkast via interactief storing zoeken kun je er snel achter komen wat er stuk is.

ricky 10
badge

16 jaar

Volgens mij heeft de Audi dealer deze test al gedaan,althans daar heb ik geen kijk op omdat men geen klanten toelaat in de werkplaats, het enige dat ik weet is dat ze de de computer uitgelezen hadden en dat daar de fout meldingen in voor kwamen (ABS/ESP/Hoogte verstelling ging branden). ZE hebben geen fysieke test gedaan om te kijken als een van de luchtbalgen lekt,compressor werkt,resetten systeem en opnieuw laten instellen. Dus maandag gaat hij naar een andere Audi dealer waar hij nagekeken gaat worden, ik betaal liever een onderzoek door een andere garage dan dat ik een paar duizend euro armer ben voor een nieuw luchtveringssysteem. Dat ik weggestuurd ben met de mededeling dat hij eerst recht stond volgens hem en na het gebruik van een meetlint, hij het toegaf dat de rechterkant lager staat maar dat het binnen de tolerantie is en dat ik geen betere uitgelijnde Allroad kon krijgen heeft volgens mij alles te maken met dat ze geen nieuwe onderdelen willen plaatsen ivm met het verstreken zijn van de garantie (nu 1 week).

rayireland 0

16 jaar

Als je het in je garantieperiode hebt aangegeven dan zou ik terug blijven gaan,de dealer zou je dan moeten helpen.
Anders kun je aan die andere dealer vragen of ze die interactieve testen willen uitvoeren.
1 van die testen is de bijvoorbeeld de compressor aansturen voor een bepaalde tijd,hij moet aan een bepaalde druk komen,doet hij dat niet,dan kan hij stuk zijn mits er geen lek is natuurllijk.
Zo kun je ook het kleppenblok en de accumelator testen,maar heb je het aangegeven in je garantieperiode,dan zou ik er terug gaan.

ricky 10
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.