Tijdens het overschakelen schokt de automaatbak heel erg. Met name met rustig rijden en of file rijden gaat het op en terugschakelen gepaard met harde overgangen zowel in de D als de S stand . Koud en warm geen verschil. De auto heeft 175.000 KM sportief gereden.
Ook met constante snelheid op bv. de snelweg licht schokken soms voelbaar.
Er zit net nieuwe bruine automaatbakolie in i.v.m. inbouw jongere motor. Nu de motor zijn volle vermogen weer terug heeft is de klacht met de bak veel duidelijker merkbaar geworden.
Alle basisafstellingen zijn al uitgevoerd.
Heeft het nut om er een nieuw brein met blauwe automaatbakolie en een software aanpassing in te stoppen ?
Of is de bak aan een revisie toe. Wie heeft hier ervaring mee ?
De reparatie is bij een Audi dealer uitgevoerd.
Gr. Ary
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een veel voorkomend probleem bij die automaat bakken is dat de olie niet tijdig is ververst.Bepaalde gevallen heeft het wel nut om de automaatbak te spoelen en daarna weer nieuwe olie te monteren beetje afhankelijk van hoe erg de automaat schokt.Bepaalde modellen zit ook een verkeerde lamellen koppeling in na mijn weten 1 met 6 lamellen en om het probeem meestal op te lossen monteren ze er 1 met 7 lamellen.Sommige gevallen is er ook een update van de software update mogelijk maar of het probleem daar wel mee verholpen word?Dit alles is alleen het geval als u een multietronic bak eronder heeft.Als u bij de audi dealer informeert zallen hun dit probleem ook kennen van de audi a4.
Mvg joey weegerink
het is een bekend probleem met de bak laat even bij een dealer nakijken of deze inde copulance valt het moeten 7 plaatjes zijn en het zijn er dan bv maar 6 van ik meen de derde versnelling dan gaat hij dribbelen
waarmee moet je het spoelen dan joey?
en wat bedoel je met de lamellen?
is er een software update voor de a4?
16 jaar
De storing is inmiddels opgelost. Het betreft een 6 traps automaatbak waarvan de koppeling van de 2e versnelling eruit lag volgens een speciaal revisie bedrijf. En toen deze de bak hersteld hadden bleek ook nog het brein defect te zijn zonder opgeslagen storingen in het regelapp.
Nu rijdt de auto weer perfect.
De klachten van de multitronic van de A4 en de vorige type A6 zijn bekend bij de Audi dealers.
Gr. Ary
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar