Audi A4: Slecht lopen/inhouden audi a4

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

Hallo,

Een collega van mij heeft een a4 1.8 20v uit 1995 die niet lekker loopt.
Hij houdt in en loopt niet regelmatig stationair. Ook komt de motor niet op bedrijfstemp volgens de meter in het dashbord.
Heb hem uitgelezen met vagcom en krijg de volgende storingsmeldingen:

00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded
P1327 - 35-10 - - - Intermittent
17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded
P1328 - 35-10 - - - Intermittent
16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low
P0332 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent

Alle slangen zijn nagekeken en er zijn nieuwe bougies geplaatst.
Zelf denk ik eraan om de cooltemp sensor als eerste te vervangen, omdat ik denk dat de auto meer of minder brandstof gaat inspuiten en daarom die andere storingen geeft en de meter die het niet doet.
Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik ook mondje van de carterontuchting die stuk gaat tegen.
Zou hij dan ook deze foutcodes geven??

Weet iemand hier meer van?

Alvast bedankt.

vinnie11822

Geplaatst door vinnie11822 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hij geeft een hoop aan; reset hem eens en kijk wat er terugkomt.

Het kan dat er een probleem in de ecu of zijn bekabeling of voeding zit, lijkt me stug dat al deze sensors overleden zijn en nu dit probleem opwekken.

Zonder schema is het trouwens zoeken naar een speld in een hooiberg.



Check het carterontluchtmondje eens. (achter de dynamo, onder de inlaatbochten, gaat stuk bij de slangaansluiting)
stukkende temperatuursonde kan, maar dat verklaart niet de storing op de luchtmassameter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.