auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: speling tussen homokineet en aandrijfas

Bouwjaar: 1998

Ik heb hier een audi a4 1.9 TDI van 98 (66kw)met speling tussen de buitenste (rechtse)homokineet een de aandrijfas, hierdoor is het wiel lager defect geraakt. wiellager probleem is al opgelost alleen vraag ik me af wat er nu precies op die as moet zitten ik heb namelijk een schotelveertje en dan metteen de homokineet maar ik heb sterk het vermoeden dat hier nog een opvulring tussen moet aangezien ik nog een mm of 3 speling heb waardoor de as gaat klapperen en het lager defect raakt. iemand een idee

Geplaatst door

michiel7813 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

volgens mij zit er achter de homokineet een stalen rondel+een
kunstof kelkje

desire 0
badge

21 jaar

Er hoort idd. nog een kunstof ring tussen

RobV10143 0

21 jaar

thanx

het klapperen is nu idd over

mvg michiel

michiel7813 0

21 jaar

klapperen in as is over maar kan de homokineet ook speling op zich hebben of zou de dat altijd moeten horen anders zit er volgens mij ook nog ergens speling op een draagarm bij hobbelige weg ramelt er namelijk nog steeds iets rechts voor en de speling tussen as en homokineet is wel verdwenen met die kunstof ring.

mvg

michiel

michiel7813 0

21 jaar

Auto,s van dat modeljaar hebben nogal eens last van defecte kogels in draagarmen en reactie armen. kostbare geschiedenis er zitten er aan iedere zijde nl. 4 onder. ook koppelstangetjes van de stabilisator gaan nogal eens kapot.

h.e. 0

21 jaar

heb met een wring ijzer gekeken of ik speling op die kogels kon ontdekken maar dit heb ik niet geconstateerd kan het zijn dat dit pas tot uiting komt als er grotere krachten op de ophanging komen?

mvg

michiel

michiel7813 0

21 jaar

Probeer het wiel eens recht op en neer te duwen en te trekken en laat iemand dan eens de onderste kogels voelen, wanneer je onder de auto staat kun ook door de bovenste draagarmen omhoog en naar beneden te trekken wat voelen.
Hoe zijn de koppelstangetjes (tussen stabilisator en draagarm).
Wanneer de bevestiging kogels zijn (ipv. rubbers) zijn ze misschien nog nooit vervangen, deze gaan zowieso een keer stuk..
Als de auto op een 4 kolomsbrug staat (of een poot onder de fusee) kun je deze ook met de hand voelen, als je er op slaat kun je ze soms ook horen.
Succes.

RobV10143 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.