Audi Tt: storing inlaatlucht TT Turbo

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v turbo

Heb hier een tt staan met het volgende probleem.

Motorstoringslampje brand.

Uitgelezen en geeft de volgende storingen aan:

1. P1297 Verbinding turbolader - gasklep drukafval
2. P1136 Adaptieve mengselcorrectie, mengsel te arm
3. P1570 Motorschakelapparaat blokkeerd

Tijdens het rijden hoor je de turbo duidelijk blazen, Heb nu de intercooler gedemonteerd, en getest, maar deze is dicht. Zijn er mischien meer voorkomende plaatsen waar een lekkage kan ontstaan bij deze motoren, kan er best slecht bij om alles te demonteren. Kan het zijn dat deze storing voorkomt als de druksensor op de intercooler stuk is? Verder best veel olie in de intercooler (auto heeft 80000 km gelopen) kan een kapotte turbo mischien de oorzaak zijn (verschil verwachten en gemeten turbodruk??). Auto rijd verder goed en trekt fel op.

Alvast bedankt,

Erik

01erik01

Geplaatst door 01erik01 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi TT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Carterontluchtingslangen goed gecontroleerd?? deze willen vaak defect gaan.. Heb laatst de bovenste twee codes gehad bij een defecte LMM..

01erik01 (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb net even de dealer gebeld, deze maakt vaak maa dat de lambda sonde stuk gaat, maar ik ga eerst even proberen alsof ik verder geen lek kan vinden en ook maa voor de zekerheid de LMM vervangen.
Kan het mischien zijn dat de druksensor op de intercooler door de olie vervuild is en niet goed meer werkt?

Bedankt voor de tip.

Groeten

Erik

01erik01 (0) PRO, 16 jaar geleden

Oplossing (denk ik) gevonden!! Ik hab de carterontluchtingsslangen niet helemaal goed gecontroleerd. De slang vlak boven het oliefilterhuis is doorgeschuurd/ gebrand en er zit een gat in van ongeveer 1 cm. Deze slang zit weer recht aangesloten op het inlaatspruitstuk. Wel vreemd dat de de lucht daar alleen als de motor koud is (stationair) hoort sissen, en zo gauw de motor warm is (stationair) is het gesis weg.
Bedankt voor de tip!

Groeten Erik.

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

Mooi zo!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.