Bij deze audi gaat na wissen van foutcode lampje na +/- 4 wkn weer branden. Auto loopt verder goed zowel op benz. als op LPG. Soms gaat motor wel een paar slagen te vaak rond voordat hij aanslaat maar loopt dan verder wel goed. Foutcode P1423 Secundair luchtsysteem (bank 1) doorvoer te klein. Volgende al vervangen/gerepareerd:
- Lambda sonde (origineel)
- Klep in inlaatspruitstuk (deze was defect)
- Luchtlekkage in vacuumslangen (scheur)
Vacuumsysteem op lekkage gecontroleerd. Nu heb ik nog niet eerder storing in dit systeem gehad en ben hier dan ook niet mee bekend. Wie klinkt dit bekent in de oren?
Alvast bedankt
René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Secundair luchtsysteem is een luchtpomp (zwart onder inlaat).Die blaast met koude start extra lucht in de inlaat.
De pomp zuigt de lucht vanuit het luchtfilter door de pomp en dan naar de inlaat toe.
Te herkennen aan de geribbelde zwarte slangen,kijk of hier geen knik of iets dergelijks in zit.
Succes,
Ricky,
Nou deze pomp zit Rv bij deze auto en even gecontroleerd door slang los te nemen maar hij blaast een beetje tijdens starten maar tijdens lopen gebeurt er weinig. Slang die naar het luchtfilter gaat ook al losgenomen maar daar verandert het niet van.
Heb dit zelfde gahad bij een passat, zal morgen is navragen wat toen de oplossing was, ik meende de katalysator...........
Volgens mij loopt deze ook via de egr,but correct me if i'm wrong.
Is de katalysator misschien verbrandt?? en daardoor de doorstroming te laag.
Ik heb vrijdag eerst de regelklep die aan het kop zit maar vervangen. deze zat vol met rommel en bleef soms "plakken". eerst maar even afwachten wat hij doet
Ben ik weer.
Klacht is een maand weggeweest maar lampje brandt nu weer. Weer code P1423. Welk onderdeel registreerd dat deze doorstroming te klein is? Is dit in combinaatie met EGR? Was vandaag even bij dealer om de originele foutcode te laten lezen. Toen ik daar weer wou starten (foutcodes waren gewist want ze wisten er daar ook geen raad mee) ging motor wel rondt maar sloeg niet aan.
Direkt kwam de foutcode er weer in en ook code van lambdasonde circuit.
Wie heeft er nog een idee. Vind het vreemd dat deze codes erin kwamen toen motor niet aansloeg ( hier klaagt klant ook over dat hij dit soms doet.)
René
Bij ons was het een kat probleem, weet onze vriend uit Ommen geen raad ???
Ik denk dat de secundaire luchtstroom te gering storing het volgende inhoud; als de motor koud is wordt er via een extra luchtpomp zuurstof in geblazen in het uitlaatsysteem om de uitstoot schoner te krijgen, doordat dit niet of onvoldoende verschil wordt gemeten door de lambdasonde krijg je misschien deze storing, denk ik. ik weet het anders ook niet.
Misschien iemand anders ????
Ik heb nog een luchtslang vervangen. Mocht het nog niet verholpen zijn dan bestel ik een katalysator. Deze heb ik een beetje kunnen bekijken door gat lambdasonde en deze lijkt gescheurd te zijn.
René
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar