Hallo,
Ik heb een audi A4 Avant met een 2.4 V6.
De motor stottert bij het op trekken (2 en 3 versnelling) zodra er vermogen gevraagd wordt.
Ook bij stationair draaien is he soms net alsof er een of twee cilinders over worden geslagen.
Als ik dan gas geef ploft de motor onder de motokap, niet in de uitlaat.
Het probleem wordt groter naarmate de temperatuur buiten ook hoger wordt. Zoals een aantal weken terug.
Momenteel met kouder weer wel merkbaar maar stukken minder.
Computer reeds bij dealer uit laten lezen, geen storing.
Wie weet hier iets op of kent het probleem
Gerco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou dan denk ik een nieuwe luchtmassameter uit proberen en kijken of het verbetering geeft.
Ook zou de temp.sensor een probleem kunnen geven.
Ricky
Hallo Ricky,
Eerst natuurlijk bedankt voor je antwoord.
Bij Pouw hebben ze de luchtmassameter en lamba regeling gecontroleerd, doorgemeten en sensoren gereinigd.
De temparatuursensor weet ik niet, is dus een mogelijkheid.
Bij andere probleemgevallen, die op deze lijken wordt er ook over een kabelboompje onder het klepdeksel geschreven. Zit dat kabelboompje ook in deze auto (die ander auto's zijn namelijk dieselmotoren).
Gerco
17 jaar
[quote=gerco2231]Hallo Ricky,
Eerst natuurlijk bedankt voor je antwoord.
Bij Pouw hebben ze de luchtmassameter en lamba regeling gecontroleerd, doorgemeten en sensoren gereinigd.
De temparatuursensor weet ik niet, is dus een mogelijkheid.
Bij andere probleemgevallen, die op deze lijken wordt er ook over een kabelboompje onder het klepdeksel geschreven. Zit dat kabelboompje ook in deze auto (die ander auto's zijn namelijk dieselmotoren).
Gerco[/quote]
Nee,die kabelboom zit alleen bij de diesel pompverstuivers.
Zou ook iets met de brandstofdruk kunnen zijn.
Kunstof bak van de luchtinlaat (tussen de koppen) gaat bij LPG motoren nog wel eens naar de knoppen; (door backfire)
Als een bezine ploft in de inlaat loopt hij dit risico ook.
Demonteren en inspecteren dus.
heb je de bougies vervangen of de kabels verdelerkap?
en is dat pouw zaandam?
Daar was ik weer.
Nauw probleem dus bij regenweer stukken minder tot bijna niet. Ook wil de auto stukken beter vooruit, meer trekkacht. Harry, als de kunststof bak kapot is zou de auto dan niet ook bij minder warm weer moeten stotteren?
Toch zal ik hem zeker even controleren.
En Jerry de bougies heb ik niet bij Pouw in Zaandam laten vervangen......kan het dus volgens mij ook niet zijn.
Wel lijkt het mij goed om de ontsteking enz te laten inspecteren.....Kan deze auto bijvoorbeeld niet op tijd staan / de tandriem versprongen zijn of zoiets?
17 jaar
alles kan
maar of ie zo een tand verspringen kan(op een nokken as?
maar misschien weet onze paul daar een antwoord op
de ontsteking is electronisch geregeld zover ik weet
heb wel een paar keer meegemaakt dat niet originele bougie kabels ook de dure sets dit kunnen veroorzaken
[quote=CARS&MOTORS]alles kan
maar of ie zo een tand verspringen kan(op een nokken as?
maar misschien weet onze paul daar een antwoord op
de ontsteking is electronisch geregeld zover ik weet
heb wel een paar keer meegemaakt dat niet originele bougie kabels ook de dure sets dit kunnen veroorzaken[/quote]
Origineel gebruikt vw al heel lang NGK; Ze maken ze echt niet zelf hoor. Soms is alleen de afstelling specifiek; als je de selector van NGK gebruikt zie je bougie bijvoorbeeld de bkr7et10; Laatste getal is electodeafstand. Wordt vaak vergeten en men stuurt je met een bkr7et in standaarduitvoering weg. Helaas bij de 2 of 3 punt bougies valt het niet mee de elektrodeafstand op een fatsoenlijke manier te veranderen....
Als de riem versprongen zou zijn loopt ie onder alle omstandigheden beroerd.
[quote=audia4][quote=CARS&MOTORS]alles kan
maar of ie zo een tand verspringen kan(op een nokken as?
maar misschien weet onze paul daar een antwoord op
de ontsteking is electronisch geregeld zover ik weet
heb wel een paar keer meegemaakt dat niet originele bougie kabels ook de dure sets dit kunnen veroorzaken[/quote]
Origineel gebruikt vw al heel lang NGK; Ze maken ze echt niet zelf hoor. Soms is alleen de afstelling specifiek; als je de selector van NGK gebruikt zie je bougie bijvoorbeeld de bkr7et10; Laatste getal is electodeafstand. Wordt vaak vergeten en men stuurt je met een bkr7et in standaarduitvoering weg. Helaas bij de 2 of 3 punt bougies valt het niet mee de elektrodeafstand op een fatsoenlijke manier te veranderen....
Als de riem versprongen zou zijn loopt ie onder alle omstandigheden beroerd.[/quote]
daarom zij ik ook de KABELS en niet de bougies
sorry, me bril niet op
Hallo,
Volgens mij zitten de originele bougiekabels ernog op.
De bougies zelf zijn bij de dealer standaard beurten vervangen......ga ik toch vanuit.
Vanavond nog eens geprobeerd. Gewoon stationair laten draaien en dan eens flink gas geven.
Hij begon gewoon weer te ploffen....knallen in het luchtfilter. Hier moet toch een simpele oplossing voor zijn.
Of is dit door al die electronica niet meer mogelijk.
17 jaar
ik blijf bij de kabels
ori setje erop en k denk dat t over is
kost alleen een paar
Hallo
Kan ik die kabels nog door laten meten...of zoiets.
17 jaar
? dat is t pobleem
weet de waardes niet en zijn speciale kabels
Hallo Allemaal,
Volgens mij zijn er de laatste paar dagen een aantal audi's bij gekomen met het zelfde soort probleem.
Lijkt tenminste allemaal op elkaar.
Iemand een idee ???
17 jaar
Gerco bij mij is het probleem inmiddels opgelost. Het was de thermostaat. Waarschijnlijk zal het bij jou niet zo sinpel zijn. In ieder geval suc6.
Groetjes
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar