Audi A4: trillen auto bij stationair open

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: blb

Goedendag,

Ik heb hier een audi A4 uit 2005 met en 2.0 TDI blok, BLB motor staan. Auto is met trillingen bij stationair lopen gekomen en het volgende is gedaan:

Compresietest: Geen afwijkingen
Cilindervergelijking: verstuiver cil 3 toonde afwijkingen, vervangen
Kabelboom verstuiver vervangen
alle 4de verstuiver koppen en nokkenas aansluitingen vervangen (revisieset)
Verstuivers afgesteld volgens normen dealer
Vliegwiel gecontroleerd, was goed
Motorsteunen vervangen
LMM gecontroleerd werkt goed
Injectorreiniger toegevoegd aan brandstof
Meerdere malen uitgelezen, geen storingen met bosch kts 570 en delphi DS150
waarden van de verstuivers kloppen volgens deze systemen

NOG STEEDS ZIJN DE TRILLINGEN NIET WEG.

NB bij normaal rijden is er geen probleem of vermogensverlies. Probleem is echt alleen bij stationair lopen, dan trilt de hele auto.

WIE O WIE HEEFT EEN IDEE

ZAL JE ZEER DANKBAAR ZIJN

ramazan001

Geplaatst door ramazan001 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Deze heeft ook als het goed is ballansassen in het oliepomphuis zitten,misschien daar wat mis mee? Maar dan zou je het ook tijdens gasgeven moeten voelen lijkt me.
Of toch vliegwiel verrot,kan vast zitten.

ramazan001 (0) PRO, 14 jaar geleden

PROBLEEM OPGELOST

VELE ONDERZOEKEN EN VERVANGINGEN LATER BLEEK DAT ALLE 4de POMPVERSTUIVERS ER NIEUW IN MOESTEN. NA EEN JUISTE AFSTELLING LIEP DE MOTOR WEER PERFECT.

DUS COLLEGA'S; GEEN KABELBOOM VAN DE VERSTUIVERS, GEEN VLIEGWIEL IVM MOGELIJKE NULLIJN, GEEN MOTORSTEUNEN ENZ ENZ MAAR GEWOON 4 NWE POMPVERSTUIVERS EN HET PROBLEEM IS WEG.

snaponboy (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb een aantal van die wagens lopen met de zelfde motor code en of de duivel er mee speelt alle hebben ze het zelfde probleem nu klagen deze er niet alle over maar 1 persoon valt over die trilling bij stationair draaien. Ik heb bij die wagen ook alles al gedaan maar ik heb die verstuivers nog niet alle vervangen zeker gezien het nogal een kostelijke operatie is! Waar heb je die verstuivers besteld? Wat waren de kosten?
Hoe moest je ze afstellen was hier ook nog iets aan veranderd?
mvg seppe

ramazan001 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb bij de VW dealer 4 nwe (ruil)pompverstuivers besteld en deze vervangen, kosten ongeveer €450 bruto per stuk. Deze moeten worden afgesteld volgens de AUDI voorschrfiten. Ik kan ze nu niet vinden, maar je kan ze gewoon opvragen bij de dealer (misschien met een bloemetje). LET OP JE MOET ZE WEL GOED AFSTELLEN EN VASTMAKEN ANDERS LOOPT HET NOG NIET GOED!!!

Als je de verstuivers besteld, bestel dan ook gelijke nieuwe bouten enz.

johan van helvoort (0), 14 jaar geleden

hoe veel km had de audi toen dit probleem opdook ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.