Beste mensen,
een beetje ten einde raad post ik dit bericht.
Ik ben in het bezit van een 2.0tdi audi A3 van bouwjaar 22 maart 2004.
Nu verlies ik aleen tijdje koelvloeistof vanuit het reservoir.
Niet veel, van max naar min in +/- 2000 km.
Nu heb ik het systeem afgeperst (met warme motor) en daarbij kwamen geen lekkages naar voren.
Voor mijn gevoel is dan het enigste wat nog kan lekken de dop van het reservoir. Correct me if i am wrong!
Echter als ik de dop na een rit losdraai komt de vloeistof onhoog dus bouwt de dop wel druk op en zijn er geen sporen van lakkage.
Maw denk ik dat de dop niet lek is.
Ik hoop dat een van jullie een logische verklaring heeft voor de bovenstaande feiten en mij een oplossing kan geven.
Ik weet het even niet meer!
Ik heb natuurlijk ook naar lekkages gezocht maar niets kunnen vinden.
Met vriendelijke groet ,
Mark van Son.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben bang voor je dat je motor-code BKD is??!!!
Als je geen uitwendige lekkages heb dat zou het nog je egr-koeler kunnen zijn maar bij een BKD-motor
is het probleem eerder een scheurtje in de cilinderkop(eerst cilinder)dan een inwendige lekkage aan je egr-koeler.
Je zou eerst je egr-koeler kunnen uitbouwen en uit elkaar kunnen draaien,als hij dicht zit dan heeft hij inwendig gelekt.
Oke,
Komt dat niet naar voren met afpersen van het systeem?
13 jaar
Zou je het inlaatspruit eraf moeten draaien en dan een tijdje op druk laten staan en kijken of er koelvloeistof op de inlaatklep terecht komt.
Het liefs met een warme motor.
Motor-code is idd BKD !
Ik heb dus een echt probleem.
Ik vind het toch raar dat dit niet naar boven komt met het afpersen van het koelsysteem.
Als er een lekje is dat ontsnapt er toch lucht?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar