Laatst auto gestart en dat duurde iets langer dan normaal. Vervolgens gaan rijden en sloeg soms af bij laag toerental. Na een tijdje bij extra gas geven gaf hij geen extra vermogen bij het intrappen van het gaspedaal. Vervolgens sloeg hij af en kon helemaal niet meer gestart worden. Het volgende gedaan: Bougie kabels vervangen (een was er stuk), gechecked of er benzine in de carbeurateur kwam bij het aantrekken van de gaskabel en dat werkt ook. Omdat ik geen zin heb om van alles te vervangen zou ik graag willen weten wat ik moet controleren en hoe. Heeft iemand een idee? Bijvoorbaat dank!
Probleem opgelost, rotortje onder de stroomverdelerkap was stuk. Deze vervangen en loopt nu weer als een zonnetje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wanneer er bensine in het inlaatspruitstuk wordt gespoten dan werkt de carburateur vwb de acceleratiesproeier goed en zal bij verder goed werkende motor deze aan moeten slaan. Verder zou ik willen opmerken dat je het ontstekingssysteem moet na(laten) kijken. Wanneer je er een bougie uit draaid zal deze moeten vonken tijdens het starten (massa via zijkant bougie op de cilinderkop. Wanneer dit allemaal goed is zou je moeten denken aan een gebroken/niet op tijd staande distributieriem. Ook kan compressiemeten een uitkomst zijn. De waarde moet voor alle cilinders ongeveer gelijk zijn en minimaal 6 bar dit is het even voor dit moment, ik denk dat je wel even vooruitkunt
Gr Henk
Als ie ontsteking heeft, moet de voet onder de carburator kontroleren. Deze kan namelijk gescheurd zijn waardoor hij valse lucht zuigt. Verder kan je de carburator eens reinigen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar