Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden een prachtige audi a6 2.5 tdi avant quattro 2002 met slechts 215.000km op de teller.
Wel nu ik heb het volgende probleem waar de meningen over verdeeld zijn.
Soms met koude motor als ik iets meer gas geef komt er een heel schel fluitend geluid bij de motor weg en na een paar minuten houdt het
weer op en dan komt het ook niet meer terug. Als ik dan de auto weer een paar uren stil zet en dan weer start komt het weer terug
en na een paar minuten gaat het weer weg. Het gaat ook wel een een paar dagen goed maar dan is het er weer.
Nu zeggen sommigen het is de turbo maar hij trekt wel goed ook als hij fluit en dan zou je toch zeggen dat hij konstant moet fluiten.
De audi dealer zegt dat het zo wie zo niet de turbo is en dat het ergens voor bij het inlaat spruitstuk wegkomt en dat er nieuwe pakkingen in
moeten omdat er eentje ook wat zweet.
Ik ben radeloos want het is echt een vervelend schel fluitend geluid ( anders dan het mooie turbo gefluit)
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt of heeft iemand mischien een idee.
Mvg henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het geluid op een hoogte blijft ondanks toeren verhoging zijn de loze wielen van de snaren verdacht. Alleen bij jouw motor zijn het er vele. Is de distributie binnenkort aan vervanging toe ???? Test...... Doe een slangetje in een oor en luister als het zich voordoetmet het andere eind op de verdachte plaatsen. In het zicht zijn er een stel zichtbaar maar onder de afscherming nog enkele. Ze dienen er enkel voor om de aangedreven wielen zo veel mogelijk contact te laten maken met de snaar. Succes.
Henk,
Geluiden zijn achter de pc altijd lastig te beoordelen..Is het toevallig niet de multieriem die je hoort sjierpen ? Wat zegt de Dealer over dat geluid ?
Gr Stefan
13 jaar
Bedankt voor jullie reaktie PUNT en STEFAN84 maar de distributie heeft nu een dikke 90000 gelopen. Hij is gister na de garage geweest en hebben ze pakkingenvernieuwd bij het inlaat spruitstuk en daar was inderdaag eentje van versleten en tot nu toe geen gefluit meer gehoord.
Alleen toen ik gister de audi ophaalde en ik met koude motor wegreed leekt het wel of er een klepstoter stuk was want hij ratelde
als een tierelier maar na een 500 m was het ook over en vanmorgen idem dito. Hoe kan dat nu hij ging er goed heen.
13 jaar
Zo is het maar net .Laat tijdens dat tikken het toerental niet te hoog oplopen. Als het echt een stoter is wordt die klep nu bediend als of je er met een hamer op slaat. Niet zo fijn dus... .Als het oliepeil het toestaat doe er een 1/2 liter ATF bij. Als het helpt was vuile olie de oorzaak. Succes.
[quote=Punt]Zo is het maar net .Laat tijdens dat tikken het toerental niet te hoog oplopen. Als het echt een stoter is wordt die klep nu bediend als of je er met een hamer op slaat. Niet zo fijn dus... .Als het oliepeil het toestaat doe er een 1/2 liter ATF bij. Als het helpt was vuile olie de oorzaak. Succes.[/quote]
Bedankt ik ga het proberen met een beetje olie erbij
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar