close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: Zo nu en dan minder vermogen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

De auto heeft zo nu en dan iets minder vermogen en loopt gewoon niet zo lekker. Het lijkt erop dat de motor dan ook een hogere temperatuur heeft (niet te hoog maar hoger dan normaal). We zijn op wintersport geweest en ik heb met 180 door Duitsland gescheurd. Ik had in Duitsland ook een benzinepomp gemist en heb uiteindelijk 64 liter getankt terwijl ik een 60 liter tank heb (brandstoffilter vies??). Ik merkte de problemen echter pas toen ik een paar dagen later weer aan het werk ging. Auto heeft net voor de wintersport een grote beurt gehad. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar vandaag stond ik met pech langs de weg omdat het oliefilter behoorlijk lekte langs de naad (te hoge oliedruk ??). Ik denk (hoop) dat het lekke oliefilter toeval is en denk eraan om het brandstoffilter te vervangen maar waar zit die en hoe doe ik dat. Ben op zich redelijk handig maar heb nooit iets met een brandstoffilter gedaan.

Geplaatst door

Darwin1965 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

met 180 km/h door duitsland scheuren is niet zo bevordelijk voor een oud gebakje

Dank je voor je input john5686. Daar kan ik wat mee.

Darwin1965 0

16 jaar

[quote=john5686]met 180 km/h door duitsland scheuren is niet zo bevordelijk voor een oud gebakje[/quote]
Als het een goed onderhouden auto is, zie ik bij 180km/h geen probleem.
Volgens mij kan dat zo enkele keer geen kwaad om een auto even op z'n staart te trappen.
Tja, of je mot de hele rit naar je vakantiebestemming op zijn maximum hebben gezeten?

Wat ik zou doen, nieuw oliefilter, nieuw brandstoffilter, nieuw luchtfilter en dan kijken hoe die loopt.
Heb je de mogelijke oorzaak filters uitgesloten.

Gr. Mike.

Eerst maar even oliedruk bekijken.

auto-peter 0
badge

16 jaar

wat ik bedoel te zeggen dat er grenzen zijn en zeker met een auto op leeftijd, veel mensen denken dat goed onderhoud een garantie is dat je altijd kan racen ongeacht de leeftijd en dat het vanzelfsprekend is dat die zuigertjes met 5000tpm op en neer gaan.

180 was zeker niet de top en ik moet zeggen dat hij erg lekker liep bij 180. Bij bv. 140 loopt hij soepeler dan 120/130. Overigens zal een ander die in m'n auto rijd zeggen dat hij prima rijd maar omdat ik hem ken merk ik de kleinste verandering. En het is een kleine verandering maar ik merk het duidelijk. Ik zal dit weekend de filters vervangen en dan maar eens kijken of het beter is. Overigens heeft de auto van m'n vriendin eens hetzelfde gehad maar dan zelfs voor haar merkbaar (ze rijd kilometers door de stad zonder te merken dat haar band helemaal plat is) toen bleek de uitlaat praktisch dicht te zitten. Dit zou dan ook mijn volgende stap kunnen zijn. Iedereen bedankt zover. Ik laat weten hoe dit afloopt. Maar omdat het nog niet zover is ben ik blij met elke tip. Kritiek is misschien op z'n plaats maar daar worden de problemen niet mee verholpen.

Darwin1965 0

16 jaar

En eeeeh, oliedruk bekijken. Hoe doe ik dat? Daar zal ik denk ik voor naar de garage moeten?

Darwin1965 0

16 jaar

zat je oliefilter niet gewoon te los,en heb je geen troep getankt in duitsland,gewoon nieuw filterje erop

Zoals ik zei was het oliefilter lek en niet los. Wel goed lezen. En zoals ik zei denk ik ook dat het om het brandstoffilter gaat maar dat gaan we snel merken. Ondanks dat je geen nieuwe ideeen hebt waar ik iets aan heb, toch bedankt.

Darwin1965 0

16 jaar

goed lezen,, welke naad die van de rubberring of die van het oliefilter gefelsde naad zelf

GOED lezen
. Auto heeft net voor de wintersport een grote beurt gehad. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar vandaag stond ik met pech langs de weg omdat het oliefilter behoorlijk lekte langs de naad (te hoge oliedruk ??).
en dan filter lek
geen brandstof filter vervangen
lekkere monteur die dat gedaan heeft

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

kwik shit of self made

[quote=Darwin1965]Zoals ik zei was het oliefilter lek en niet los. Wel goed lezen. En zoals ik zei denk ik ook dat het om het brandstoffilter gaat maar dat gaan we snel merken. Ondanks dat je geen nieuwe ideeen hebt waar ik iets aan heb, toch bedankt.[/quote]
dat het filter goed vast zit staat niet in je eerste verhaal dus wat bedoel je met wel goed lezen?

dat ,,,toch bedankt ,,is eigenlijk toch wel netjes.

met zulke klachten is een goed en gericht antwoord niet mogelijk

alswe nou beginnen bij t begin
blazen op de au bahn
hoor m niet over inhouden bij 180
dannet grote beurt gehad
pech langs de weg olie filter lek
inhouden brandstof flter
dan denk als ie een beurt heeft gehis het olie filter en het brandstof filter vervangen!!!!!
als idan oie lekt op t ilter
waar /door wie is die grote beurt gedaan
zit er een verkeerd typ olie filter op
heb jeeen carburateur of k jetronic of ke jetronic
als dat bekend is kune wij hier wat beter zond iritatie op te wekken antwoorden

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

we kunnen er beter niets meer over schrijven jerry ,verloren energie.

nog 1 poging
anders houd ie m(aar)in met lekkage en al

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.