close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Austin Maxi 1980: Onsteking 180 graden verdraaid.

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1748 cc

Heb een Austin Maxi 2, 1750 cc.

Cylinder 1 en 4 werken, maar 2 en 3 eigenlijk niet. Dit heb ik gechecked door de kabel bij lopende motor eraf te trekken.
Er wordt geopperd dat de onsteking 180 graden verdraaid is, maar ik heb 'm er niet uit gehaald.

Dus de rotor wijst op merkteken op het vliegwiel niet naar cylinder 1. Een hele domme vraag, maar kan ik niet gewoon
de kabels op de verdeelkap verplaatsen i.p.v. het onstekingshuis los te maken?

Is wel een beetje vreemd, want de auto liep in eerste instantie goed, maar de kabels, kap, punten e.d. waren bagger, dus
die zijn alleen vervangen, niet dus de verdeler losgehaald.

Geplaatst door

watson11932 (400)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je de kabels van cil. 3 en 2 verw. lukt het dan.
Gr.

firedriver 330

11 jaar

Waarom moet ik dan alleen 2 en 3 verwisselen? De richting blijft tegen de klok in, was 1 3 4 2, dan wordt ie toch 2 3 4 1 ?
Sorr, als ik zo mekker, maar zit al een hele met die onsteking t e k......

watson11932 400

11 jaar

Dag watson11932,

Was zijn verdeler eruit.
Je zegt dat de rotor niet naar de eerste cil. wijst, dat kan je toch verhelpen wanneer de motor op zijn BDP staat, rotor moet dan tegenover de eerste cil. staan ( 1 ste cil. = kant van de distributie), verdeler eruit nemen, je merkt dan tijdens het uithalen dat de verdeler een beetje verdraait, bij het insteken van de verdeler draait je zijn rotor iets naar rechts als de rotor naar rechts draait, en dan insteken dat de rotor overeenkomt met de eerste cil.
Hoop dat het dat is, heb er zo vroeger oneindig veel ingestoken.
Richting van de rotor is te bepalen door zijn krukas in de juiste richting te draaien, volgorde 1432, , zijn juiste volgorde is ook te bepalen wanneer je zijn kleppendeksel eraf neemt en zijn in- of zijn uitlaatkleppen volgt.


Gr.
Jantje

firedriver 330

11 jaar

De as 180 gr. verdraaien gaat niet ! Gewoon de bougiekabels van cil.2en3 wisslen op de verdeelkap .
Vroeger was de onstekingvolgorde van engelse auto's vaak anders dan "normaal" . n.l 1243
De draairichting staat op rotor .

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Jan, is het niet 1342?

Hans4040 1230
badge vip badge

11 jaar

Zo staan de kabels al en dat blijkt niet te werken. Daarom de andere volgorde.

Punt 50
badge

11 jaar

Ben benieuwd..

Hans4040 1230
badge vip badge

11 jaar

Inderdaad Hans4040
Is 1342 en niet 1432, even niet bij nagedacht, een vergissing van mij, maar als hij zijn kleppendeksel eraf neemt is zijn volgorde dadelijk gevonden, maar ja, het is gemakkelijker als ik de motor voor mij ziet staan, gebruikt hij wel de juiste merkteken, BDP is goed te bepalen door zijn bougie eruit te draaien en te kijken of zijn zuiger boven staat, ik zou niet anders weten.
Wat is er aan de hand ?
Gewoon terug alles nakijken,

Gr.
Jantje

firedriver 330

11 jaar

Ontstekings volgorde 1-3-4-2 en de rotor draait linksom!

Garage_LUX 0
badge

11 jaar

Is hij nu goed ? of is het dammetje van de koppakking er tussenuit, compressie meten !!

JoopLotus 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Austin Maxi of stel zelf een nieuwe vraag.