ik had lekkage van mijn koelwater nu heb ik de radiateur vervangen koelvloeistof op gedaan en nu met het onluchten van het koelsysteem loopt de auto aan de kook en blijft hij stoom blazen door het onluchtingsventiel ,en de kachel wil niet warm worden wie helpt mij
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niet vertegen om steeds te blijven bijvullen, reservoir mag je volgooien en daarna stationair warm laten draaien als temp.meter op half (is normale stand) staat moet de thermostaat langzaam open gaan en dan begint het systeem te circuleren. Op dat moment kun je beginnen met ontluchten, als er stoom uit komt betekent dat hij ontlucht maar op een gegeven moment moet er koelvleoistof eruit spuiten,als je een constante straal hebt bij een beetje gas geven dan is het goed,en zet de kachel op vol warm,MVG.
Kachel open zetten, en koelsysteem bijvullen via bovenste waterslang naar het blok toe, daarna warm laten draaien, weer bijvullen en rijden, na het rijden eventueel weer bijvullen.
heb ik allemaal al geprobeerd maar de kachel wil niet warm worden en de auto loopt nog steeds aan de kook en de koelvloeistof circuleert ook niet kan de waterpomp stuk zijn
19 jaar
Dop erop en gaan rijden, als kachel goed warm wordt stoppen en koelsysteem bijvullen. Uiteraard wel voorzichtig dop losdraaien.
kijk of de thermostaat wel open gaat, dit kun je doen door bij warme lopende motor moet je aan de waterslang voelen die uit de radiateur komt, dat is de onderste slang, deze moet warm zijn, ietsje minder dan de bovenste,mvg.
heb de thermostaat er al uit gehaald en de auto loopt nog aan de kook en hoe kan ik zien of de kop lek is de kop is 20000 kilometer terug ook al gevlakt en afgeperst wacht uw reactie af met vriendelijke groeten jan
19 jaar
en weten jullie of er ook een 1800 motor of een 2000 ook intebouwen is in een compact waar een 316i in heeft gezeten
groeten jan
19 jaar
Wanneer kookt de auto eigenlijk, bij stilstand???? En tijdens het rijden, hoe staat de temperatuurmeter dan???
bij stilstand als ik de motor wil onluchten
19 jaar
het kan ook aan de waterpomp liggen,b.v.: afgebroken schoepen of te veel ingesleten, waardoor er geen drukopbouw is.
daar is 20000 kilometer terug ook al een nieuwe ingekomen groet jan
19 jaar
kan toch..
19 jaar
Nooit de thermostaat eruit halen!!!!
als je de thermostaat eruit haalt bij een bmw dan vraag je om problemen. De waterpomp kan dan defect raken, omdat bmw een heel andere koelsysteem heeft dan normaliter. Kijk er is altijd sprake van een circulatie van je koelsysteem, ook als de thermostaat nog geheel dicht is. Je hebt een kleine circulatie en dan de normale via de radiateur en bijgevolg: motor komt nooit op bedrijfstemperatuur!
ik heb gisteren de waterpomp eruit gehaald en kan er niks aan ontdekken.
19 jaar
Ontlucht hem maar zo ik het hierboven beschrijf, echt geloof mij maar. Al dat los sleutelen heeft toch geen zin, wat is je volgende stap.........cilinderkop.........
Ik denk dat je motor niet kookt maar overloopt met de dop eraf, dat is heel wat anders.
dat heb ik vanavond geprobeerd maar als ik dan stop dan heeft de koelvloeistof zoveel druk dat de koelvloeistof via de onderste pakking er uit uitgooit dan lekt hij als een gek wat kan ik hieraan doen mvg jan
19 jaar
probeer eens een nieuwe radiateurdop of reservoirdop, kan zijn dat de ontluchting niet goed werkt in de dop,mvg.
hoe bedoel je zit er in de dop een automatische onluchting in dahn
groet jan
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar