BMW 3-Serie: 318 Ci E46 Foutcodes 171, 113, 114 Lampje blijft branden?

Bouwjaar: 2000

Hallo beste mensen,

Zit met een vervelend probleem.
Het gaat hier om een 318 Ci E46 uit 2000 op Lpi.
Motorstoringslampje brand ( Motor-emissie).

Uitlezen geeft aan dat het mengsel te arm/te rijk is, codes 170/171/141/113/114
Lamdasensor vervangen, luchtmassa meter is vervangen.
Na resetten gaat het lampje na uurtje rijden op lpg weer branden.


Ben ten einde raad...
Wie kan mij hiermee helpen/oplossen, of heeft dit ook meegemaakt?
Ben al 2 maanden bezig, kan niks vinden :-(

Alvast bedankt

Simon10903

Geplaatst door Simon10903 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

alex220 (0), 19 jaar geleden

Kijk eens of je de meldingen ook op benzine krijgt.Indien nee zit het mogelijk in de LPI.Zelf rij ik ook op lpg (g3).Op benzine geen foutcodes en op lpg wel.Bij mij word door de lpg installatie de secondaire luchtklep overbrugd(dus foutcode)hierdoor krijg ik ook een foutcode van de lamdasondes terwijl er in feite niets aan de hand is.De foutcodes weet ik helaas niet uit mijn hoofd,zou leuk zijn als ik daar ergens meer van te weten zou komen.

fikshetzelf (0), 19 jaar geleden

Beste Simon,

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb namelijk een foutcode-boek van Autodata, het enigste wat ik kan vinden is onder EOBD codes het volgende:Storingscode P0113>Temperatuursensor inlaatlucht-hoog ingangssignaal>Waarschijnlijke oorzaak>Onderbreking/kortsluiting tegen positief bedrading, massadraad defect, temperatuursensor inlaatlucht, motorregelmodule!
Storingscode P0114>Temperatuursensor inlaatlucht-circuit heeft onderbrekingen>Waarschijnlijke oorzaak>Bedrading,slecht contact, temperatuursensor inlaatlucht, motorregelmodule!
Storingscode P0171>Systeem te arm, cilinderrij 1>Waarschijnlijke oorzaak>Lek inlaat/uitlaat, luchtinblaassysteem, luchtmassameter/luchtvolumesensor,brandstofdruk/pomp, injector(s), verwarmde lambdasonde!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Simon10903 (0), 19 jaar geleden

Probleem Opgelost!

Luchtmassa meter weer vervangen.
Na 20km rijden was het lampje vanzelf uit.
Is tot op heden uit. ( Al 4000km gereden )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.