close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 320 I U9: 320i Heeft geen vermogen....

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2177

Hallo,

Ik heb een e46 bmw 320i bj 2000.

Probleem is dat de auto totaal geen vermogen heeft, loopt wel stationair.
Bij langzaam gaspedaal indrukken loopt het toerental wel op, pompen met de gaspedaal valt hij weg.
Ook hoor ik een lichte ratel bij verhoogd toerental.
Auto is uitgelezen en geeft code P0340 nokkenassensor, deze is vervangen maar geen verandering en code blijft terug komen.

Verkoper heeft luchtmassa meter, nokkenas sensor vervangen, timing en ketting gecontroleerd.
Compressie check gedaan (goed).

Verkoper zei de vanos of krukassensor?

krukassensor lijkt mij sterk aangezien ik geen code krijg.
Dan blijft de Vanos of de DISA over.

Kan de vanos deze klachten veroorzaken?
Wat is zo op internet lees zouden de dichtringen vervangen moeten worden.
Of is de Vanos helemaal kapot?

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Geplaatst door

caddy 2 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi: Vanos begint pas te regelen bij 3000 toeren.
Haal de stekker eens van de luchtmassameter, dan gaat hij wel in noodloop maar reageert wel op gaspedaal.
Luchtfilter wel helemaal vrij/schoon
Het klinkt misschien gek maar draai de benzinedop er eens af , en geef dan eens gas. (Ik gok op deze)
De krukassensor kan vreemde dingen doen.
Start hij wel normaal.

j.baars 10

8 jaar

Hij start normaal.
Luchtmassameter is nieuw.
Benzinedop eraf gehaald, geen verschil.

LLM los getrokken, viel uit, start nu helemaal niet meer.....

caddy 2 0

8 jaar

Als de auto nog steeds niet start.
Wanneer je de auto nu aansleept en de toerenteller blijft op de onderste stand dan is het de krukassensor wel die stuk is.

j.baars 10

8 jaar

Net nog geprobeerd, starte nog steeds niet, dan probeer ik hem deze week aan te slepen. Kijken of de toerteller op en neer gaat.

Foutcodes uitgelezen met de maxiscan, staat nu niks in.

caddy 2 0

8 jaar

Bij het starten komt wel de toerteller omhoog.

caddy 2 0

8 jaar

Doet hij het ook niet meer als je de lmm terug aansluit?
En ook geen foutcodes?
Maakt er iets in het lmm circuit geen sluiting, bijvoorbeeld de voeding? Kan zijn dat er dan meerdere sensoren niet meer werken, of zelf de ECU niet meer reageerd.

ofstone 0

8 jaar

Nee, start niet meer naar het aansluiten van LLM, ruikt naar benzine bij het starten.
Wilt wel soms aanspringen, maar je hoort gewoon dat hij geen "vermogen" heeft.

Benzine pomp hoor ik ook lopen als ik hem op contact zet.
Ben druk aan het zoeken naar wat oorzaken, koelvloeistof/ krukas sensor, kat. dicht, lees ik zo allemaal.

Morgen maar eens met inpa uitlezen

caddy 2 0

8 jaar

Verzopen door het vele starten.
Aanslepen, ik heb het zelf ook al eens gehad.

j.baars 10

8 jaar

ik eerst zien dat je bougies al terug droog zijn!!! Check de rubber darm tussen lmm en inlaatcollector durft te scheuren.En op deze darm zit onder een darm ingeplugt en deze durft er wel een uitkomen en trek je valse lucht en kan je geen gas geven!!!
Er zit ook een stationairstelmotor op en durft ook wel vast te komen.Check ook je motortemp sensor heb een keer gehad dat deze -20 aangaf een motor verzoop steeds en geeft geen foutcode aan moet dit in de statussen opzoeken.Op je inlaatcollector zitten een aantal vacuum buisjes van harde plastiek en durven ook breken.check deze allemaal even en dan zal er wel een probleem opduiken zoniet geef me dan zoveel mogelijk feedback van wat je gedaan hebt wat telkens je resultaat was dan help ik je zeker verder.

beemerke75 0

8 jaar

bmw paar dagen laten staan, start nu weer, was inderdaad verzopen,
Proberen uit te lezen met INPA, maar daar kun je geen e46 mee uitlezen, (wel E60 enz) ff kijken met carsoft.

Ik hoor toch een behoorlijk geratel, als ik gas geeft voor aan de kleppendeksel.

Eerst maar eens alles nakijken wat Beemerke75 zegt, en nieuwe krukassensor inbouwen.

Maar ik heb een vermoeden dat het toch richting de Distributieketting gaat.

caddy 2 0

8 jaar

Vandaag de vanos eraf gehaald.

Vanos gedemonteerd, de vanos schijven met een schroeven draaier moeten verwijderen.....zaten gewoon vast gekoekt in olie drap ,gingen geen kant meer op.....rubbers enz natuurlijk versleten.

Heb nog nooit zoveel olie drap gezien...

Maar Nieuwe vanos set besteld.

Tevens spanner en ketting gecontroleerd. Zat geen speling op...

Volgende week vanos terug monteren en dan maar hopen dat het goed is.

caddy 2 0

8 jaar

Ojee, slecht onderhouden denk ik. Dat ratelen kan ook nog versterkt worden doordat meerdere klepstoters vastkleven. Daardoor klopt de timing ook niet meer zodat je geen vermogen meer hebt of zelfs niet meer kunt starten.
Je motor inwendig reinigen kan prima met Motor-flush van Forté, eerst je motor goed warm rijden .
Zet de wagen daarna op een brug en voeg de spoeling toe aan de olie en laat de motor
een goed half uurtje draaien (geen toeren en niet belasten) , tap daarna de olie af incl filter.
En laat het zaakje goed uitlekken
Ga absoluut niet rijden terwijl de reiniger in de motor zit , dat is namelijk wel schadelijk voor je motor.
Daarna vul je de motor af met de juiste olie ,eveneens filter vernieuwen en voor motoren met hydr. stoters heeft Forté een
goede toevoeging om je stoters in goede conditie te houden , genaamd Top and Treatment .
Forté producten zijn te koop bij de betere garage's . De enigste manier om van die drabtroep af te komen lijkt mij.
Succes.

j.baars 10

8 jaar

Hallo,

Vandaag (pas) vanos gereviseerd en terug gemonteerd.
Gaat nu vanaf 2000 toeren wel goed, ook pompen met het gaspedaa gaat goed. Ratellen is weg.

Alleen tussen 1000 en 2000 toeren nog steeds geen vermogen, bij meteen vol gas valt hij uit.
Daarna krukas sensor gewisseld, maar nog steeds het zelfde.
Blijft foutcode p0340 aangeven. Terwijl de sensor gewisseld is.
Disa gecontroleerd, ook in orde.

caddy 2 0

8 jaar

Vandaag verder gezocht.

Als ik de peilstok eruit trek, dan hoor ik de olie klotzen....reageerd beter op het gaspedaal.,valt niet meer uit bij volgas geven.

Dus maar het hele carter ontluchting systeem eraf schroeven en schoon maken.
Het viel me ook op dat de vuldop en kleppen deksel in no time onder slurry zaten. Terwijl ik de kleppendeksel enz schoon gemaakt had.

Heeft alleen maar stationair gelopen...dus dat kan wel kloppen dat het carter ontluchting systeem dicht zit.

Stekkers in/ uitlaat nokkenas sensors los getrokken... Geen verschil...

caddy 2 0

8 jaar

Er zit waarschijnlijk veel olieslip in je motor. Dat product dat jbaars zegt help wel maar zeker de instrukties goed volgens !!!!
En zeker een goede olie kwaliteit gebruiken geen goedkope rommel want dan krijg je dit probleem!!

beemerke75 0

8 jaar

toch even de oplossing plaatsen.

De e46 heeft na de laatste post, 2 jaar geleden, in de tuin gestaan wegens grote verbouwing enz.
Aangezien mijn zoon zijn rijbewijs een half jaar geleden heeft gehaald kon hij het niet aanzien dat de e46 "daar maar" in de tuin stond...hij had hem graag in orde gebracht om te gaan rijden.

Dus bmw uit de tuin gehaald en samen verder nagekeken.

Begonnen met een nieuw Carterventilatie set te instaleren.

Daarna begonnen met de timing na tekijken, volgens de verkoper stond de timing goed.....wat bleek....de timing (stond 1 tand verkeerd) en vanos stond helemaal verkeerd afgesteld.
Timing goed gezet , maar de vanos afstellen ( vanos afstel gereedschap) lukte in eerste instantie niet.
De schroefgaten (m6 torx boutjes) van de vanos kwamen niet overeen, na lang zoeken kwamen we erachter dat het kleine (schuine tand) tandwiel, wat met een torx bout aan de nokkenas vast zit. helemaal verkeerd erop zat.......
Het tandwiel op de nokkenas goed gezet, en alles opnieuw afgesteld.

De auto loopt nu goed alleen de kleppen tikken nog, maar dat kan komen doordat hij lang heeft stilgestaan.

Groeten.

caddy 2 0

6 jaar

Wij hebben ook tikkende kleppen gehad, na 500 kilometer was het einde verhaal met de auto ..

bmw320i2008 0

6 jaar

Daar ben ik dus ook bang voor.

Vandaag stuk autobaan gereden, in eerste instantie goed, tot dat ik de de afrit pakte en terug de autobaan op wilde gaan.

Bij het accelereren hoorde ik de (denk ik) de vanos klapperen bij het overschakelen, daarna voelde ik dat de auto even minder ging.
Paar honderd meter verder oliedruk lampje branden......auto meteen uit gezet, maar aangezien ik nergens kon stoppen, weer aan laten slaan en alles was weer goed.....wel ging even het gele lampje aan (al een paar x aangegaan) daarna de vanos niet meer gehoord
Dus er iets niet goed, ik kan de vanos uitlezen maar weet de waarde enz niet, als iemand mij hierbij kan helpen.

Dus er zijn nog vragen:

-bij het uitlezen kwam 104 code naar voren "Regel vanos mechanische auslass" wat ik begrepen heb kan de pin in de soleniod vast zitten??deze regel de oliedruk van de vanos.

-We hebben de auto geflusht omdat er toch behoorlijk wat aangekoekte olie in zat, maar kan het ook zijn dat het oliezeef bijna dicht zit??

-Kan het tikken ook komen doordat de vanos niet helemaal goed staat?? of gaat de vanos pas werken bij 3000toeren???



Alvast bedankt

caddy 2 0

6 jaar

Problemen met de vans hadden wij ook, bij ons kwam het volgens de dealer doordat we er naar verhouding veel korte ritten mee maakten.

Wellicht biedt dit een oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=VISAuU6D...

bmw320i2008 0

6 jaar

oplossing.

Er waren toch nog wat dingen niet in orde.....

Bij het vernieuwen van de olieniveau sensor kwamen we erachter dat er zeker 4cm aangekookte olie in de carterpan zat......
Carterpan er onderuitgehaald, en alles schoongemaakt.
De oliezeef zat half dicht. met stukjes oude kleppendeksel pakking......

Een van de soleniods van de uitlaat zijde vanos zat vast, deze gewisseld met een gebruik exemplaar. (vandaar de code 104)

klapperen van de vanos bleek, de grote veer van de vanos te zijn, deze was gebroken.

Tikken van de kleppen: we hebben alle 24 klepstoters uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, 2 klepstoters zaten vast.

auto loopt nou als nieuw. zijn onder tussen al een paar 1000km verder.

caddy 2 0

6 jaar

Gefeliciteerd met dit staaltje vakmanschap en doorzettingsvermogen! Btw. een E46 is wel met INPA uit te lezen. Ik denk dat je een andere, completere versie moet hebben. Er zwerft nogal wat gekortwiekt spul rond op Internet.

MJ 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.