auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: 328i Remblokken vallen eruit (achter)

Bouwjaar: 1996

Een van de remblokken is achter eruit gevallen. toen ik de ander zijde inspecteerde bleek de buitenste blok ook los teliggen tegen de drum va de schijf aan. Deze kan er dus ook zo uitvalllen. Toen ik het blok wilde terug zetten vile het op dat er een te grote ruimte zat en de blokken aan de buitenzijde er dus altijd uit zouden vallen. Is dat omdat de blokken te ver zijn versleten of heeft iemand de achter schijven verwiiseld of afgedraaid zodat de schijf in weze te dun is geworden. het is een volle schijf (geen lucht koeling)

Geplaatst door

Olaf8226 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is alles nog origineel???
Min maat staat op de schijf
min dikte van de remblokken bedraagt 3mm.

Let op

Een 328i heeft achter geventileerde schijven(Dus dikker dan een 325i)

Lijkt me niet prettig als je remblokken eruitvallen bij een auto die 240km/u kan rijden

bmw-ton 0

19 jaar

beetje vreemd als je remblok er zo uit kan vallen!

zou normaal toch niet mogen,ook de speling zou minimaal moeten zijn tussen remblok en remschijf.

blijft geen uiger vasthangen of werkt deze wat 'stroef' ?

even goed nakijken want is idd niet prettig als je een remblok of schijf onder het rijden voorbijkomt!

succes

stefan84 0

19 jaar

Het zijn geen lucht gekoelde schijven (achter). De pads zijn ook kleiner dan die van voor. Het is een 328i automaat en als ik het zo hoor dan heeft iemand de achter schijven verwisseld. het is een 1996 model, hadden die al lucht gekoelde schijven?
De auto is ge-exporteerd naar Zuid Africa met een rechts stuur.

Olaf8226 0

19 jaar

hallo

Ik heb zelf een 323i 96'deze heeft samen met de 328i 100% zeker gekoelde schijven achter.

wil je het 1000% zeker weten dan kan je me de 7 laatste items van je chassis nr mailen dan zoek ik het even op.

bmw-ton 0

19 jaar

Hi
AU85870. Heb net bij BMW dealer gevraagd en die heeft beide voor deze auto op zijn lijst staan. Ik denk zelf dat er geen orginale remblokken op gezet zijn en er een klem afwas, dit zou de klauw open hebben kunnen laten gaan waardoor hij eruit zou vallen. het enige dat ik niet logisch vind is dat als het blok slijt deze vrij komt te liggen en dan tegen de trommel aan kan gaan liggen rammelen. het geen dan ook hoorbaar was nu blijkt achteraf. Als dan de 3 mm als minimum wordt aangehouden dan kan hete niet anders dat deze blokken eruit vallen


Olaf8226 0

19 jaar

Ik heb het even opgezocht

Het zijn voor europa gekoelde schijven en voor zuid afrika massieve schijven.
Mijn programma geeft na het intoetsen van het chassis nr de melding " ZA "
Ook bij de schijven geeft hij "ZA "aan.
Het onderdeel nr dat ze aangeven is 34 21 1 160 983

Je kan het ook hier opzoeken http://www.realoem.com/bmw/select.do

bmw-ton 0

19 jaar

Hi Bedankt voor het opzoeken en zal ook even kijken op het web wat je aangegeven hebt
FYI ik woon als NL in Zuid Afrika en heb hier 3 jr geleden deze BMW gekocht, dus ben ook blij te horen dat het een echte import is. Je weet het nooit hier. De nieuwe blokken zitten erin en ook het rammelende geluid is weg. Het is alleen een rare constructie want als de pad versleten zijn en 5 mm is over dan vallen ze er toch ook weer uit, zelfs de originele en de indicator zit echt op het metaal
IS het die klip die de klauw bij-elkaar moet houden zodat het blok er niet uit kan vallen?

Olaf8226 0

19 jaar

heb op het web gekeken en het heeft het zich zelf uitgelegd, merci. Nu kan ook ook meteen mijn transmissie olie checken, want hij wil nog wel eens vanuit 1 in 2 schieten met een schok

Olaf8226 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.