wie weet er misschien raad.bij deze bmw is al allles geprobeerd cq. verv.hij schudt/vibreert en vooral stationair,met rijden heb je er géén last van.auto trekt goed en verder met uitlezen en meetwaarden blokken kom je niet ver,alles meet gewoon goed.de verstuivers zijn gereviseerd en er zit een nieuwe nls-verstuiver in.de oliedruk is goed,compressie is goed,heeft géén last van oppompende klepstoters of overmatige carterdruk.hebben zels een nieuwe br.pomp op de motor gehad(hielp niets)alles van de distributie staat goed en de opv.pomp in de tank draait goed en heeft voldoende capaciteit.luchtmassameter en andere sensors zijn in orde.zou het aan de koppelomvormer kunnen liggen!!!
iemand een idee.
john.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerdere TDSen hadden nog wel eens last van gescheurde vliegwielen dwz de vulcanisatie tussen de schijven liet los en daardoor kreeg je onbalans..zou zeggen check t eens..
oké maar heeft een automaat ook z'n vliegwiel dan of is de koppelomvormer tegelijk het vliegwiel.
Bedoel aan de voorkant.....
Deze motoren hebben een kritisch gedrag rond stationair toerental. Afhankelijk van hoe erg het is valt er misschien nog iets aan te doen, maar helemaal weg zal het nooit zijn. De opmerking van Arnold blijft wat mij betreft natuurlijk gewoon gelden. Ik heb gehoord van het bestaan van een software update van BMW, maar weet niet of het voor dit type geldt. Ik heb wel een paar vragen voor je:
Hoe hoog is de compressie?
Heb je een nieuwe pomp of een gebruikte geprobeerd?
Hoeveel Km staat erop?
hoi sander.
de compressie is oké,gemiddeld 28 bar en géén echte verschillen.
de pomp was een ruilpomp "nieuw" van bosch uit de doos.
de km-stand, er staaat 150000km op,maar daar twijfelen we ook aan.
verder het feit van de motor-ecu hadden we ook al vernomen.
we twijfelen sterk aan de koppelomvormer.
Wat moet de koppelomvormer allemaal fout doen om jouw probleem te veroorzaken?
Ik denk dat Arnold de trillingsdemper bedoelt.
20 jaar
Inderdaad Rein...
volgens iemand van de bmw garage bij ons in de buurt is het ooit voorgekomen bij dezelfde klacht en niet kunnen vinden wat er is de koppelomvormer van de aut.bak de schuldige was.het blikt dat er dan schoepjes in één van de koppelings schijven!! van de aut.koppeling (omvormer) los ligt of liggen en de koppeling dan bij stilstand van de auto in iedere stand van de aut.bak hapert,of beter gezegt iedere omwenteling een zwaar punt tegen komt door de kapotte schoepjes.
andere ideeen zijn natuurlijk welkom,de trillingsdemper die op krukas zit bij de v-snaar is ook al verv.
Dit komt inderdaad wel eens voor.
Maar dan zou de convertor ook geluid moeten maken.
20 jaar
helaas heeft de klant de auto wwer mee met enig meningverschil.
hij gelooft niet dat het in de computor zit en/of in de automaat.zomaar een nieuwe ecu bestellen en proberen doen we natuurlijk niet.verder zou hij wel kijken wat hij met de auto gaat doen.
controleer je cardanas eens??
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar