Hallo,
ik heb hier een bmw 850 alpina binnen gekregen, en tevens ook een 750i(donor auto voor de motor)
Van de 850 is de motor defect, hier moet ik een andere in plaatsen uit de 750i.
Heeft iemand dit eerder gedaan?? Kan ik hier veel moeilijkheden verwachten? Dat het een pittige operatie gaat worden heb ik al wel gezien!! Nou ik hoor het wel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
patrick
wat mankeerd er precies aan de kapotte motor ?
Stefan
Waarschijlijk zonder of met te weinig olie gelopen, loopt niet meer op alle cilinders, rookt gigantisch blauw en gebruikt zeeeeer veel olie op 10 km ongeveer 1 liter.....
meet eens de compressie,
je zal wel van je stoel afvallen als je dit ziet..
maar met deze ombouw ben je wel een aantal uren bezig..
Stefan
18 jaar
Hoe bedoel je dat??, wat verwacht jij dat er aan de hand is dan?? Als ik deze motor zo hoor lopen en zie roken. en gecombineerd met een hoge carter druk heb ik direct zo iets van gooi hem er maar uit!! Heb jij ervaring met het demonteren van een motor uit een 850 of 750?? Is dit erg moeilijk zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?? Is het makkelijker motor en bak in zijn geheel er uit te takelen??
Groeten Patrick
is dit niet gewoon een kapotte carterventilatie?
het bekende kapotte membraam!!??
zodat via de inlaat alle dampen uit je carter worden gezogen!!
denk niet dat de moter kapot is
18 jaar
niet eruit takelen maar alles laten zakken, da's de beste optie om te demonteren van een 12 cilinder
18 jaar
Laat je de motor en bak compleet met subframe e.d er compleet onder uit zakken?? En wat betreft de vacuumklep van de carter ventilatie dit heb ik nog nooit gehoord. Waar kan ik deze ongeveer vinden en wat is vaak het probleem met deze klep?? Blijft het membraam open staan?? Kan hij hierdoor zo giga slecht gaan lopen en mega veel olie gaan verbruiken ruim een liter op 10 km??
Groeten Patrick
het membraam zit net zoals bij een V8 achter tussen de koppen op het inlaatspruitstuk. Het membraam blijft niet openstaan maar verslijt, zelf bij een 740i meegemaakt.............heel het membraam was verdwenen, weg, en dan slupt ie de olie zo uit het carter het inlaatspruitstuik in.
Als je de motor eruit wil halen inderdaad met subframe en al laten zakken.
18 jaar
kijk eerst maar eens naar het membraam !!!!!!
als de moter loopt, de oliedop eraf halen, zal wel heeel veel vacuum op staan!
18 jaar
carterventilatiekleppen zitten aan elke kant van je inlaatspruitstuk achterop geschroefd met 4 torxen dacht ik zo.
Het kan aan mij liggen, maar als ik een 850 Alpina zou hebben, zou ik er denk ik géén gewone motor in zetten.
350PK en 470Nm en slechts 97 van gebouwd, tegen 299PK en 450Nm voor een normale 5.0L V12.
Maarja, zoals gezegd, dat kan aan mij liggen.
Succes M3GTDRIVER.
18 jaar
hallo allemaal,
Onlangs heb ik een 530 v8 gekocht uit 93. Het alarm werkte prima totdat ik de batterij wisselde in de sleutel. Daarna deed hij het alleen wanneer ik de deur daadwerkelijk met de sleutel in hety slot opende of opslot deed. Vanmiddag deed ik de motorkap op en toen ging binnen ons huis de telefoon, ik deed de auto op slot (cv) en toen ik terugkwam deed ik gelijk de motorkap open en.... BOEM ALARM... (vergeten...) nu doet de CV het ook niet meer en de sleutel op afstand al helemaal niet meer... ik heb alles geprobeerd maar niets...
Accu afgekoppeld, sleutel proberen te synchroniseren... oook niks... WAT NU???
Sorry dat ik hier post maar hier wordt behoorlijk op gereageerd en ik vraag het nu al een tijdje zonder response...
Sorry, sorry sorry maar aub help mij voordat het mij 130 euro gaat kosten
18 jaar
Om even terug te komen op de 850 ik sta volgende week ingepland voor deze auto, en dan zal ik eens kijken of het idd aan het membraam ligt! En anders wordt het de motor vervangen. Demonteren jullie de motor altijd met automaatbak en al of laten jullie deze hangen? Of het een echte alpina is geen idee zit op de plek van het bmw logo wel een alpina logo enz.... geen idee wat de herkennings punten zijn van een echte alpina? Ik houd jullie op de hoogte alvast bedankt voor de tips hier kan ik wat mee!!
[quote=bmw530v8]hallo allemaal,
Onlangs heb ik een 530 v8 gekocht uit 93. Het alarm werkte prima totdat ik de batterij wisselde in de sleutel. Daarna deed hij het alleen wanneer ik de deur daadwerkelijk met de sleutel in hety slot opende of opslot deed. Vanmiddag deed ik de motorkap op en toen ging binnen ons huis de telefoon, ik deed de auto op slot (cv) en toen ik terugkwam deed ik gelijk de motorkap open en.... BOEM ALARM... (vergeten...) nu doet de CV het ook niet meer en de sleutel op afstand al helemaal niet meer... ik heb alles geprobeerd maar niets...
Accu afgekoppeld, sleutel proberen te synchroniseren... oook niks... WAT NU???
Sorry dat ik hier post maar hier wordt behoorlijk op gereageerd en ik vraag het nu al een tijdje zonder response...
Sorry, sorry sorry maar aub help mij voordat het mij 130 euro gaat kosten[/quote]
klinkt al electronica van sleutel zelf heb ooit is zo probleem gehad met sleutel van 325 en het was de kontaktpunten .het beugeltje waar de baterij ondergaat was afgebroken heb het gesoldeerd en t was opgelost was op het eerste zicht niet zichtbaar
18 jaar
als ik jou zo hoor over die 850...............als er overal alpina emblemen op staan kan het bijna niet mis. Je knut het ook aan het nummer zien, een alpina heeft een speciaal alpina bouwnummer
18 jaar
ja idd, van dat nummer hoorde ik! Heb alleen geen idee waar ik dat kan vinden. Maar krijg sterk mijn twijfels of dit wel een echte alpina is. Onder de motorkap komt namelijk al geen 1x het woord alpina voor.
Nou dan kijk maar eens op deze link : http://212.227.48.10/cms/history/inhalt....
Hier moet ie op lijken. Als dat niet is, ga dan gerust je gang. (en haal ook meteen dat "Alpina" embleem er af)
Dat heeft dan ook geen waarde.
Succes M3GTDRIVER
18 jaar
alpina heeft niet per definitie een ander chassisnummer. Dat is alleen zo als de auto ook bij Alpina is omgebouwd. je kan ook losse delen van Alpina bestellen, zoals een motor of een onderstel-kit. Of de auto is bij een erkend Alpina verkooppunt omgebouwd. Zover ik weet kan dat in Nederland maar bij 2 BMW dealers en wordt er ook gene nieuw chassisnummer uitgegeven, slechts een aangepast kentekenbewijs.
Fabrieksalpina's herken je het makkelijkst aan het doorgestreepte originele chassisnummer dat vervangen is (op dezelfde plek) door een nieuw nummer.
Webfreak90, en hoe staat het met de 850?? Nog vorderingen gemaakt?
Was het een echte Alpina of een 850 met Alpina plaatjes? Waren de membramen kapot of heb je toch die andere V12 ingebouwd?
Laat ff wat weten, aub.
Groeten M3GTDRIVER.
18 jaar
Ik ben vandaag begonnen met het uitbouwen van de motor uit de 850 de 750 heb ik vorige week gedaan. pfff is wel een heftige klus!! Het oude motorblok heeft op de rechter cilinderbank een aanzienlijk lagere compressie en met een lektest kwam naar voren dat het probleem zich in het onderblok bevind!! Het gaat trouwens niet om een alpina maar om een gewone 850i met nep plaatjes er op geplakt!! Ik laat de motor er met bak en subframe voorwiel ophanging e.d compleet er onderuit zakken anders is het geen doen! Heb gezien dat het blok van de 750 en de 850 nagenoeg gelijk zijn motor code is gelijk, alleen alle spruitstukken klepdeksels e.d moeten wel omgezet worden! Hopen dat de dealer nog makkelijk pakkingen e.d kan leveren!!
nou daar hoef je je zoiezo geen zorgen over te maken, daar kun je altijd zeer makkelijk aan komen
dat komt wel goed.. er zitten ook kortere leidingen en slangen op de 850 tov de 750.. ruimte naar voren is wat korter namelijk..
En weer een 'alpina' ontmaskerd :-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 8-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar