BMW 3-Serie: Aanschaf BMW LPG

Hallo allemaal,

bedankt dat jullie even de tijd nemen om mijn 'probleem' na te kijken.

Ik ben op moment een beetje aan het rondkijken naar een andere auto, nu ben ik tot de conclusie gekomen dat LPG G3 toch wel erg goedkoop is.
Het is nog niet zeker of het een BMW wordt, misschien wordt het wel een Peugeot op LPG, dit omdat een LPG peugeot wel heel erg goekoop rijden is, maar een BMW toch net even mooier is en toch even meer auto is dan een 106je.
Daarover dus een paar vragen:
Waar moet ik op letten als ik een LPG BMW koop?
Gaat een BMW 3 serie op LPG langer mee als een Peugeot 106 op LPG? Beide auto's van rond het jaartal 1997.
Hoe houd een Peugeot zich ten op zichte van een BMW? Lak, bekleding, enz? Zit er veel verschil tussen?
Is een km stand van 250000 een probleem voor een BMW of een 106(LPG)? Het is de bedoeling om de volgende auto af te rijden, dus er zullen een hoop km bij komen (tussen de 25000 en de 30000 per jaar)
Welke extra kosten komen extra bij het onderhoud ten opzichte van een diesel of een benzine auto? Ik wil een auto kopen met een G3 instalatie.
Na hoeveel jaar moet een LPG instalatie vervangen/ of gekeurd worden?

Meer vragen komen er zo niet meer bij me op, maar misschien komen ze nog wel bij me op.
Alvast heel erg bedankt dat jullie de moeite nemen om me te helpen!

Remco

Der Müller

Geplaatst door Der Müller (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

shady (0), 16 jaar geleden

Mijn eerste mening is al dat ik geen keuze hoef te maken, het zou een BMW zijn, zelfs met dat aantal km op de teller zijn deze motoren beter dan een franse wagen.
De LPG installatie moet om de 6 jaar (althans bij mijn installatie toch) om de 6 jaar gekeurd worden en kost ong een 250 euro als ik het goed heb.
En voor de motor houd het natuurlijk allemaal van af of de onderhoud op tijd gedaan word enz
Ik heb ook liever Duitse makelij dat behoud meer zen waarde dan franse en duits is steviger.

Ieder zijn mening uiteraard

Greetz

Der Müller (0), 16 jaar geleden

@shady en andere: Ik las op internet dat de regering meer accijns gooit op de LPG op moment, heb je dit gemerkt? Is er de laatste tijd een forse stijging van de LPG prijs?

shady (0), 16 jaar geleden

Hier bij ons in Belgie tank ik momenteel aan 0,42 € / L hoe het bij jullie is weet ik niet
Blijft toch lekker goedkoop, 25 € 60L LPG = 600 km rijplezier

Der Müller (0), 16 jaar geleden

Ik geloof dat het hier in de buurt van de 55 cent per liter is

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Remco, als je van plan bent op lpg te gaan rijden moet je wel een paar dingen in acht nemen.
Je bent van plan om 25 a 30.000km per jaar te gaan rijden, dan heeft het weinig zin om een auto aan te gaan schaffen die er al 250.000km op heeft staan.
Immers je wilt zelf behoorlijk gaan rijden.
je wilt de auto gaan af rijden,dan is het verstandig om te investeren in een auto waar je een behoorlijk aantal jaar in kunt rijden.
Lpg is goedkoop, maar staar je daar niet blind op.
Er komen ook wel wat onderhoudskosten bij, er zit immers een installatie in die ook onderhoud behoeft.
Daar komt nog bij dat de kop van de auto veel warmer word door het lpg.
Vaak bij dit soort km standen is een koprevisie heel normaal, vaak word de auto daarom weggedaan.
Een koprevisie is maar zo 1500 a 2000 euro.
En dan moet je behoorlijk gaan rijden wil ja dat weer een beetje eruit rijden.
Zoek daarbij een auto die compatibel is met lpg, bij sommige automerken is het een drama van begin tot het eind.
Koop een auto met een behoorlijke motor inhoud, dan word tie minder zwaar belast.
Een peugeot 106 zou ik niet aan beginnen, veel te lichte motor, loopt op benzine al behoorlijk op zijn tenen.
Laat sowieso een compressie of lektest doen, dat geeft een aardige indruk.
Al hoewel met die hydraulische stoters je het tegenwoordig op het allerlaatst pas gaat merken dat de kleppen ingezakt zijn.
Als je dit soort zaken niet bekijkt, maar alleen naar de pompprijs kijkt, kon je weleens van een koude kermis thuiskomen.
Kortom, zoek er eentje met een km stand waar je nog wat mee kan.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Nog even ter aanvulling, ik rij zelf lpg en heb goede ervaringen met lpi van vialle.
Een in de basis een eenvoudig en goed systeem.
AG kom je ook veel tegen in met name de franse autos.
Iets mindere installatie, maar draait goed op de franse merken, heet tegenwoordig teleflex.
Koltec kom je vaker tegen in opel en mazda, geen ervaringen mee.
In Son zit een grote inbouwer van onder andere landi en omvl.
Kun je ook goede info krijgen over lpg en inbouw.

Der Müller (0), 16 jaar geleden

Welke auto's hebben tegenwoordig geen alu koppen meer? Ik dacht dat dat standaard was

Hoeveel herrie maakt een diesel uit 1997/1998? Hoor je veel motorlawaai als je in de auto zit? Mn schoonouders hebben een X5 diesel uit 2004 en die is zo ongeveer net zo stil als de benzine E46 uit 1999 van mn pa, maar mn vriend hoorde laatst een nieuwe polo diesel en dat maakte heel veel herrie. Nu hebben/hadden wij een Kangoo en die maakt een hoop lawaai, en nu stond er laatst een 106 diesel voor de flat, en toen dacht ik dat mn vriend thuis kwam, dat was net een tractor! Nooit geweten dat zon klein autotje zoveel herrie kon maken!

Wat kan een BMW diesel gemiddeld rijden aan km? (totaal tot het blok op is?)

Wat voor kosten komen vaak terug met een diesel?

Is het normaal dat ik tot nu toe weinig sedan diesels heb gevonden en dat de rest allemaal compacts en tourings zijn?

Wat zijn de extra's op een Executive?

Wat voor prijs is acceptabel voor een 3 serie diesel van rond 1997? met rond de 2 ton op de teller?

Ik zag een mooie 325tds op MP staan, staat geen kmstand bij, maar doordat deze auto toch best een flinke motorinhoud heeft, zou die dan ook een flinke borrel lusten? En zou zon 325 niet volledig afgetrapt zijn? Het geluid van een 325I is in ieder geval helemaal geweldig

Welke kleuren zijn metalic, brandweer rood en zwart hoorde ik niet, maar de rest?

Hoe is over het algemeen de lak van een wat oudere BMW? En hoe houd het interieur zich na een x aantal km? Is er vanaf de buitenkant van het blok iets te zien dat duid op een hoge km stand? (jullie zullen nu wel in een deuk liggen) Ik weet dat de cilinders aan de binnenkant zitten, ik heb zelf een motor dus ik weet een klein beetje hoe alles in elkaar steekt, en ik wil ook bijleren hoor Maar ik bedoel met name aan vervangingsonderdelen enzo.



Ik denk dat ik weer even uit gevraagd ben.

Alvas heel erg bedankt dat jullie me zo helpen!



Liefs

Maris

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Maar wat zoek je nu eigenlijk,want je springt van de hak op de tak.
Je hebt ook al meerdere topics over dit onderwerp geopend zag ik.
Zoek je nu gas of een diesel?.

Der Müller (0), 16 jaar geleden

We gaan toch maar voor een diesel, ik hoor te veel negatieve dingen over gas. het is wel goedkoper als diesel, maar die winst is al gauw verdwenen als je onkosten gaat krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.