Weet iemand hoe ik de ABS sensoren kan doormeten met een eenvoudige multimeter?
Heb diverse berichten gelezen met allerlei waarden in ohm's maar niet hoe je zoiets kan doormeten.
Ik heb al sinds een maand de ABS-ASC lampjes branden. Vorig jaar heb ik zelf de rechter achter sensor vervangen omdat deze zichtbaar gebroken was. (overigens erg lastig om dit te vervangen omdat deze zo vast zit in het huisje)
Heb er eigenlijk geen last van alleen voor de keuring moeten de lichtjes uitgaan na het starten.
Een evt work-a-round zou kunnen zijn dat ik tijdelijk het lichtje van de ABS & ASC verbind met de slijtindicator lampje.
Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de wagen al eens uit ( laten ) gelezen? Deze lampjes branden denk ik niet voor niets?
Yep,
De computer gaf dat er iets was aan de ABS pomp.
Voordat ik dat ga vervangen wil ik eerst weten of het niet aan de sensoren ligt.
Heb zelf nl al een scenario opgezet nl:
1 eerst doormeten van de de ABS sensoren
2 Doormeten van de ABS relais' onder de 2e zekering kast van de 1e
3 vervangen of herbedraden van het circuit van de ABS pomp
4 2e hands ABS pomp
3 & 4 wil ik dus niet !
15 jaar
het zal niet aan abs sensor liggen !
dat kan je makklijk zien als je hem uit laat lezen bij een BMW DEALER.
dan geeft die sensor aan en je kan via de testkast de sensoren testen!
als je nieuwe type senor hebt kan je ze niet met een multiemeter testen!
ik denk dat je eerst een abs-relais moet vervangenen dan cheken meestal is het de abs pomp compleet!
Alvast bedankt voor jouw feedback.
Weet jij toevallig dan waar die relais zitten??? welke nummers?? Welke kleur?? etc
Ik heb vorige week via Hong Kong de uitlees kabels + software (BMW carsoft 6.5 auto Scan Tool CAN Bus OBD2 OBD Reset) voor maar liefs 50 euros (incl bezorgkosten) via eBay kunnen kopen.
Ik heb de software geinstalleerd op een iet wat oude Laptop (6 jr oud) met XP-SP1.
Na enig gepiel met de software is mij uiteindelijk gelukt om wat diagnose te kunnen doen waaronder de ABS/ASC etc. Deze gaf idd aan dat de pomp niet goed was.
een foutcode 113 feedback pump werd terug gegeven op het scherm.
Zit er niks anders op dan de pomp te moeten vervangen.
Nu woon ik gelukkig in het noorden dus van Essen D-Parts (http://www .dparts.com/) ligt bij mij gelukkig om de hoek.
Alleen ben ik bang dat dit onderdeel niet erg goedkoop zal zijn. Daarnaast denk ik niet dat je dit onderdeel in een uurtje kan vervangen.
Voor de keuring zal ik tijdelijk dan de ABS indicator (instrumenten module) verbinden met de Rem of indicator. Zo lijkt het alsof de ABS gewoon weer up & running is.
15 jaar
als het goed is moet het linksvoor onder de motorkap zijn bij al die relais en zekeringen
Ok dat wist ik,
Alleen zie allerlei relais : rood, geel, zwart, grijs etc.....
Ik heb begrepen dat er 2 zijn. en het kan zijn dat de kleuren relais voor een 318 TDS anders kunnen zijn dan een 318 I.
Overigens ben ik in het bezit van een complete service manual van de E36 (PDF docje van 90 mb) ( http://www .eserviceinfo.com/downloadsm/24358/BMW_3%20Series.html )
(effe per file downloaden en je heb het gratis binnen!)
Op 1 van de pagina's staan de relais afgebeeld (positie 10 & 11 ) alleen geld dit niet voor een 318 TDS heb ik gemerkt.
De Electrische diagrammen komen over het algemeen wel overeen met de TDS.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar