BMW 3-Serie: benzine/ lpg

Bouwjaar: 1999

bmw e46 1999.Op benzine geen problemen.Op lpg stationair geen problemen.Op vollast met lpg geen problemen.Het probleem doet zich voor tussen 1200 en 2500 toeren de keuzeschakelaar van benzine/lpg wisselt steeds alszijnde storing lpg installatie.Je hoort dan tevens de relais constant schakelen.De relais zijn ok.Wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst door

alex220 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het merk en type autogassysteem? Is wel zo makkelijk voor een serieus antwoord.

Ooo sorry helemaal vergeten .het is een necam g3 installatie.

alex220 0

19 jaar

Het systeem schakelt dus spontaan terug naar benzine? Blijft het dan op benzine of schakelt het ook weer spontaan terug naar gas. Ik bedoel dus moet je met de schakelaar spelen om het weer op gas te krijgen? Of gaat dat vanzelf?

Hij gaat vanzelf weer op gas (tijdens een hoger toerental),laat ik het gas los en ik kom onder de 2500 toeren wil die weer op benzine schakelen geef ik meteen gas bij zodat ik weer in een hoger toerental kom gaat ie weer op lpg.Ik hoef dus niet met de schakelaar te spelen.

alex220 0

19 jaar

hij blijft dus in een bepaalde range van het toerental schakelen tussen gas en benzine (gebeurt spontaan)

alex220 0

19 jaar

Lijkt mij een probleem met het toerentalsignaal. Heb je dit allang en hoe lang zit het gassysteem er al in?

Ik heb dit al eens meegemaakt in september heb toen de computer uit laten lezen,op benzine geen meldingen op lpg een melding van secondaire luchtklep(weet het niet zeker maar dit schijnt normaal te zijn)dus een hele tijd weggeweest en nou doemt het probleem weer op,de installatie zit er vanaf 2000 in.Voor de goede orde op benzine is er geen enkel probleem.

alex220 0

19 jaar

De lpg installatie laten controleren bij de lpg-specialis.Oorzaak was vervuiling van verdeelhuis en een defect membraam hierin.Kosten revisieset 5 euro + arbeidsloon.Gasdrukken opnieuw afgesteld.Auto gaar weer als een tierelier.Probleem dus opgelost.Was voor 60 euro totaal het mannetje.

alex220 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.