BMW 316 i: Centrale vergrendeling benzinedop klepje

Bouwjaar: 1997



De motor van het klepje loopt wel open, maar het sluiten wil niet. Ik heb het motortje al getest en als ik dan gewoon de polariteit wissel werkt het open/dicht wel goed. De centrale portiervergrendeling zelf werkt wel goed.

Is dit 1 "ringleiding" of zit er nog iets extra's tussen voor de sturing naar de benzineklep motor???

john5716

Geplaatst door john5716 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden

al gemeten of de polariteit op de draden naar de motor ook veranderd, als dit wel veranderd is je motortje kapot, als dit niet veranderd, de draden volgen, er zal bij bmw vast wel een cv unit zitten, anders effe bij de dealer vragen waar deze zit, misschien is deze draad apart gezekerd in de zekeringkast?

marnol51 (0), 20 jaar geleden

Bij mijn bmw zijn de draden van/naar de diverse motoren voor open/dicht niet apart gezekerd. Deze komen alemaal van een relais en van daaruit gaan ze naar de motoren. Probeer eens om de draden op de motor om te wisselen en kijk dan of de werking omgekeerd is aan de andere motoren. Dus auto dicht is dan klep open. Misschien is de draad van "open"stand los of kapot.

john5716 (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor de reacties

Voor zover ik kan bekijken, zit alles centraal achter 1 relais.

Polariteit omdraaien heb ik nog niet geprobeerd, is lastig, stekkertje past niet :), maar zal dit toch eens proberen.

Het stomme is, als ik de motor los heb en dan een losse voeding gebruik de motor wel open en dicht loopt.

Zal toch nog eens proberen te meten, maar het is volgens mij een vrij korte puls die de motor krijgt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.