auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Druk van de koppeling opeens weg en kan niet meer schakelen,

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Hallo, wie kan me helpen om de oorzaak van me weggevallen druk op mijn koppelings pedaal waardoor ik de auto niet meer in de versnelling krijg te verhelpen. Klacht is opeens gister ontsaan en kon vanochtend er niet meer mee rijden. Wie kent hier de oorzaak van en wat kan ik er aan doen of laten doen. vriendelijke groet 325td rijder.

Geplaatst door

BMW325TDrijder (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eén van de beide koppelingscilinders lek.

moderator 0
badge

12 jaar

Johan; Kijk eerst of je remvloeistof mist . Dit bijvullen en wat met het pedaal spelen om de lucht naar het voorraad- vat te krijgen. Zo kan je naar een garage komen.
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Hallo Punt; ik heb je raad gevolgd en ja ik miste al de helft van de vloeistof en inderdaad hij koppelt weer dus gaan het meteen laten nakijken.
en Moderator het zal vast een lekkende koppelcilinder zijn al had men het vermoeden bij de BMW garage dat het een van de achterrem cilinder kon zijn dus hij moet de brug op om het te weten te komen.

Beide nog bedankt voor jullie reactie en zo gauw ik weet wat de echte oorzaak is meld ik het meteen.

Groeten Johan

Het vloeistof reservoir is gescheiden, als je een lekke wielrem cilinder hebt dan zal de koppelingscilinder niet leeg lopen en andersom ook niet.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Precies en daarom houd ik het op een lekke koppelingscilinder. Zelf denk ik de bovenste. Komt vaker voor.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet helemaal waar; BMW gebruikt voor koppeling- en remhydrauliek hetzelfde reservoir. Vanaf het achterste reservoirdeel wordt via een aftakking vloeistof naar de hoofd koppeling cylinder verplaatst. Omdat deze aftakking niet helemaal onderaan het reservoir zit, zal een lekkage in het koppelingsgedeelte niet de remwerking verstoren. Andersom kan dan wel, bij een lekke slang bijvoorbeeld. Defecte remcylinder kan het gelukkig niet zijn; je hebt rondom schijfremmen.

In dit geval is het vrij zeker een defecte koppeling cylinder (komt inderdaad het meeste voor), maar controleer de remleidingen en -klauwen rondom ook op lekkage voor de veiligheid. Waarschijnlijk was het remvloeistofniveau gedaald tot bij de aftakking waar ik het over had?

Alex218 0
badge

12 jaar

De vloeistof van de koppeling kan echter niet terug lopen in het reservoir als de stand daarvan te laag is en zal dus niet leeglopen als het koppelings systeem lekvrij is.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Ok, mee eens.. je krijgt hooguit luchtbellen in het koppelingsgedeelte, maar weglopen zal t niet. Die luchtbellen bedoelde ik ook met 'de werking verstoren'

Of zie ik iets over het hoofd..? Kan prima natuurlijk!

Alex218 0
badge

12 jaar

De aansluiting van de slang op het reservoir zit boven het koppelings systeem en als het systeem lucht en lek vrij is krijg je nooit nieuwe olie in het systeem en dus ook geen lucht.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Dat bedoel ik ;) Goed punt!

Alex218 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.