Hoi , ik heb het volgende probleem , ik had vandaag geen tijd meer om na te zien of uit te zoeken , maar ik vraag het hier ondertussen wel eens.
Ik heb hier een bmw E30 316i en wanneer je de wagen stationar laat draaien dan wordt de motor echt heet en verdwijnd da koelvloeistof , tijdens het draaien komt de koelvloeistof omhoog ?
2 liter in een 20 tazl minutjes stationair draaien , maaar er is nergen een nat spoor onderaan , enkel de vloerbekleij is door en door nat ?
grtz Layures
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de vloerbekleding nat wordt dan is je kachelradiator lek. maar dan moet je in de auto waar het nat wordt wel een spoor vinden
Layures
Dan is waarschijnlijk inderdaad de kachelradiateur kapot, heb je ook last van beslagen of vettige ramen ?
Je zegt, de motor word echt heet, wat is echt heet ? Loopt hij het rode gebied in of bedoel je daarmee gewoon de bedrijfstemperatuur ?
Gr Stefan
14 jaar
[quote=MeindertS]Als de vloerbekleding nat wordt dan is je kachelradiator lek. maar dan moet je in de auto waar het nat wordt wel een spoor vinden[/quote]
Bedankt ik zal het bekijken , ik laat nog iets achter als het opgelost is ;) grtz Laurens
14 jaar
[quote=stefan84]Layures
Dan is waarschijnlijk inderdaad de kachelradiateur kapot, heb je ook last van beslagen of vettige ramen ?
Je zegt, de motor word echt heet, wat is echt heet ? Loopt hij het rode gebied in of bedoel je daarmee gewoon de bedrijfstemperatuur ?
Gr Stefan[/quote]
Ja , het is eigenlijk om op't veld te crossen dus de ruiten waren al gedemonteerd , we vulden gisteren de radiator bij en dan lieten we de wagen "gewoon stationair draaien" , en dan liep hij gewoon soepel maar na een 5á10 tal minuten begon hij al terug warmer en warmer te worden tot hij bijna in't rood stond , motor afgelegd , radiator gechecked en ... weg koelwater ... "eerst was't zo de radiator hevig onder druk daarna zakte het water tot helemaal onderaan het reservoir . En toen we de vloerbekleiding demonteerden bleek die door nat te zijn. We hebben de wagen nog maar pas voor super goedkoop prijsje gekocht en nu moet hij motorisch in orde worden gezet natruurlijk , anders heb je er niet veel aan . grtz Laurens , bedankt voor de info , we controleren dit alles even deze namiddag
14 jaar
als je geen ruitebn meer hebt heb je ook de kachel niet nodig
slangen door lussen en klaar
en goed ontluchten. zomaar koelvloeistof er in gooien is niet voldoende. als je niet goed ontlucht dan krijg je de zelfde problemen.
inderdaad kachel doorlussen (je wilt ook niet dat die springt onder het crossen, dan zit je helemaal onder)
en goed ontluchten met het schroefje naast de radiateurdop.
en niet met een warme motor de dop er af draaien. eerst laten afkoelen totdat de druk er af is. anders moet je weer ontluchten.
14 jaar
Dan zoals gezegd de slangen bij het schutbord los halen en verbinden met een pijpje, dan werkt de kachelraditeur niet meer en hoeft je daar niks meer aan te doen..Als hij het rood inloopt en er teveel druk op het systeem staat, kan de kachelradiateur ook hierdoor kapot gegaan zijn.
Je komt op zijn minst de thermostaat en waterpomp aan het controleren, en dan hoop ik voor je cross autootje dat de koppakking er al niet uitligt.
Gr Stefan
14 jaar
Bedankt gasten allemaal !!! Het is opgelost door de kachel eruit te gooien en de buizen aan elkaar te koppelen !!! Grtz Laurens ;) De motor draaid perfect
14 jaar
Stukken veiliger ook!
Bedankt voor de feedback en veel plezier ermee.
En niet te veel duwen met de neus want die is niet zo sterk.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar