BMW 3-Serie: E36 325tds visco blokkeren. Kan dat kwaad?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

Hallo,

Een vriend van mij heeft op z'n E36 318i de visco 'vastgezet' met een lasapparaat, zodat de koelvin altijd draait, wat een enorm bruut geluid geeft als je gas geeft.

Dit is zo'n idioot bruut geluid, dat ik dit ook wil doen op m'n tds.

Kan dit kwaad? Het lijkt mij namelijk helemaal geen kwaad kunnen en geeft extreem goedkoop een extreem heerlijke toevoeging.

Groet,

Frank

IncaSDI

Geplaatst door IncaSDI (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

MJ (0) PRO, 11 jaar geleden

Dan blijft de motor vooral 's winters te koud en kan versnelde slijtage geven en de kachel wordt niet warm.
318i is trouwens benzine maar ook bij een diesel zou ik gewoon de koeling origineel laten.

IncaSDI (0), 11 jaar geleden

Akkoord. Dus leuk idee voor een sloophok en niet voor dit. Dan maar cd'tje met motorgeluid. :)

paulmichiel (0) PRO, 11 jaar geleden

Motor blijft in de winter niet te koud want de thermostaat regelt de temperatuur en niet de koelventilator.......

Kan geen kwaad kost echter wel extra brandstof......

MJ (0) PRO, 11 jaar geleden

Ben ik niet met je eens.

De thermostaat gaat niet open als de radiator alleen koude vloeistof heeft. En dat gebeurt als de fan extra koude lucht aanvoert. De motor slijt snel want werkt alleen goed bij de bedrijfstemperatuur.
Grote kans dat bij -10 graden de kachel niet warm wordt.

paulmichiel (0) PRO, 11 jaar geleden

De ventilator geeft hetzelfde effect als de rijwind. Dus dan zou het ook niet goed gaan als je 100 km op de snelweg rijdt ??????

MJ (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat warmt de motor nog trager op als je fan+rijwind optelt ;-) Bij +20 mag dat nog meevallen maar niet bij koude winterse temperaturen.

IncaSDI (0), 11 jaar geleden

Jongens: doe het NIET (zei hijzelf).

Vandaag hebben we er weer eentje doorgelast. Die diesel heeft geen toerentalbegrenzer. Zo'n fan KLAPT UIT ELKAAR bij 6.200 toeren. Gehele overkapping van de fan én het textiel aan binnenzijde van de motorkap compleet gescheurd en één koelslang beschadigd.

Toch niet zo'n goed idee dus. Of metalen propellor zoeken...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.