Hallo,
ik reed afegelopen week een rondje in mijn 328i coupe 1995.
Op een gegeven moment hoor ik gepiep, mijn passagier zei dat is tog niet bij ons ?
Waar ik op antwoorde welnee, het leek erop of de bestuurder voor ons zijn airco aanzette en het snaartje doorslipte en daarna weer stopte en een poosje later het geluid weer hervatte.
Ik haalde vervolgens een fietser in keek in mijn binnenspiegel, tot mijn grote verbazing zag ik rook Heel veel rook ! gewoon een deken van wit grijze rook.
Aut zsm aan de kant gezet de rook kwam overigen uit de uitlaat. Tempratuur was normaal gebleven geen gekke waarneming gedaan voor de rest.
auto direct stil gezet koelvloeitof gecheckt en oliep waren allebei op peil.
Nogmaals gestart en heb dan onder de kap geluisterd en de motor liep zwaar beroerd met veel mechanish geluid vanonder het kleppendeksel.
Een vriend is vervolgens geweest om de auto te slepen voordat we dat gingen doen heeft hij ook nog even geluisterd en wou vervolgens de oliepvuldop eraf doen maar dat ging niet als anders hij moest er behoorlijk hard aan trekken, nu heb ik me laten vertellen dat het te maken kan hebben met de carterontluchting maar de rook ?
Heb de vloeistoffen bij koude motor nog eens gecontroleerd en waren inorde, koelwater was miss iets lager maar dat verschil was maar minimaal. de auto vervolgens proberen starten bij half gas sloeg de motor aan direct de wit grijze rook uit de uitlaat en heel beroerd draaien.
iemand enig idee Gr Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi richard
ik heb het zelfde probleem gehad met mijn bmw 320i m52 toen was de Carterventilatie die verstopt geraakt was er zit onder het spuitstuk een zwarte pot met een zwarte geribbelde slang naar het kleppendeksel die moet je schoonmaken of vernieuwen er staat op google veel uitleg erover succes ermee
gr tom
Hoi tom,
Ik heb deze middag hem nig even laten draaien en heb het idee dat hij op 5 of zelfs 4 cilinders loopt. Had jij voor de rest geen mechanishe schade na dit "grapje" ?
Gr Richard
13 jaar
Motorschade kan heel goed, membraam in de carterventilatie is waarschijnlijk kapot waardoor hij een hoog vacuum in de motor veroorzaakt. Rook is waarschijnlijk verbrande olie die via de carterventitie wordt opgezogen. Wat je kunt doen is kijken hoe de bougies zijn. Als deze niet nat zijn moet je je compressie meten zodat je zeker weet dat de motor niet overleden is.
gr Martin
Dankje voor je advies Martin,
Maar bij koud start blauwe rook duidelijk olie, zodra de motor op tempratuur begint te komen word het wit / grijs en ik heb zover ik weet geen koelvloeistof verlies kunnen constateren.
Hij staat nu bij de persoon die altijd mijn raparaties verricht Ivm met tijdgebrek, ik houd jullie op de hoogte
13 jaar
Hallo,
Weer even een update ! het membraam en alle kapotte slangen zijn vervangen de bougies zijn vernieuwd + lucht en olie filter en natuurlijk ook de olie.
De auto loopt netjes 650 toeren stationair en draait verder naar behoren rookt nog wel een klein beetje maar dit zal er na enkele km ook wel uitzijn. we hingen de auto nog maar eens aan de computer en hij gaf een foutcode voor beide lambda sensors en egs control, dit zou de computer van de automaatbak moeten zijn maar het lampje is wel eens eerder gaan branden toen hebben we gekeken en geconstateerd dat hij aan de oliekoler lekt.
Dus alle foutcodes gewist, automaat bak olie morgen op peil brengen en een stuk gaan rijden kijken wat hij deze keer allemaal te vertellen heeft !
Groeten Richard
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar