BMW 0: [e36] Inhouden van motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: m43

Beste lezers.

Sinds een korte tijd met koude start schommelt deze bij deellast als de motor op temperatuur is nergens meer last van.
Ook heeft hij last van inhouden bij +- 4000 toeren.

Optrekken na de +- 4000 toeren is totaal geen probleem zodra hij er in de buurt komt lijkt net of hij in de toeren begrenzer slaat.
Nieuwe bougies en brandstoffilter zijn reeds gemonteerd ?

Iemand bekend met dit probleem ?

BVD!

BBJ

Geplaatst door BBJ (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Misschien ergens een beetje valse lucht? Slangetje gescheurd of poreus?
Anders uitlezen en dan sensor signalen goed kontroleren en ook naar de fuel trim kijken.
Kan een lucht massa meter zijn die te weinig aan geeft.

BBJ (0), 12 jaar geleden

Vacuum kan ik hem inderdaad op testen.
Maar mijn auto is uitgevoerd met een luchthoeveelheidsmeter ? is die ook te testen ?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat, zo'n ouderwetse met een klap erin? Die gebruikt BMW al een tijdje niet meer.

BBJ (0), 12 jaar geleden

Jep zoon ouderwetse met klep erin.
Is deze door te meten ?

En of eventueel om te bouwen naar een luchtmassa meter ?
Beetje vreemd dat er in 97 nog gewerkt werd met een luchthoeveelheidsmeter...

Alvast bedankt!

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Ombouwen van lucht hoeveelheids meter naar lucht massa meter gaat eigenlijk niet. In ieder geval niet zonder elektronika wissel/verandering.
Waarschijnlijk gebruiken ze deze nog omdat de motor in 1992 ontworpen is en daarna niet veranderd, had ik niet verwacht.
Lucht hoeveelheids meters gaan minder gauw kapot dan lucht massa meters, tenzij je een backfire gehad hebt.
Testen zal wel gaan. Voltage meten of uitlezen bij volgas bij het toerental waarop het maximum vermogen vrij komt.
Iemand zal daar nog wel een spec van hebben. Meestal moet de sensor dan zo'n 4,5 volt af geven.
Echter, met een lucht lek zal deze ook minder signaal geven. Verschil tussen defecte sensor en lucht lek is niet te zien.

Bij dit systeem is ook de lucht temperatuur van groot belang. Als de temperatuur te hoog wordt door gegeven krijg je ook een arm mengsel.

BBJ (0), 12 jaar geleden

Nogmaals bedankt voor het verder op weg helpen!

Heb geen backfire gehad.

Als iemand een meetschema heeft van zoon LHM zou fantastisch zijn.
Ik zal zaterdag eerst eens even naar vacuumlekkage zoeken.
En met de testkast de temperaturen controlen en een 4gasmeting uitvoeren.

nader bericht volgt.

Gegroet !

BBJ (0), 12 jaar geleden

De flexibele slang van het luchtfilterhuis tot aan de gasklep zat een scheurtje in...
Nieuwe slang besteld :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.