BMW 3-Serie: E90 slechte koud start

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325i

Auto: BMW 325i E90
Bouwjaar: 2009
Km stand: +- 60.000

Bij de koude start wil de auto heel slecht aanslaan, duurt ongeveer 6 seconden.
Is de auto warm zijn er geen problemen, hij rijd ook verder goed.

Het motormanagement lampje is wel een keer gaan branden, alleen nadat de auto uit is geweest is deze weer weg en blijft weg.

Auto uit laten lezen en er kwamen 3 storingen naar voren:
1. Foutcode: 12223 Brandstof druk
2. Foutcode: 10988 NOx-sensor
3. Foutcode: 10738 Brandstofhogedruksysteem

De foutcodes zijn gewist maar komen daarna wel weer terug, de Nox-sensor is 2x naar voren gekomen, maar nu komt deze ineens niet meer naar voren.

Wat kan het probleem zijn met de slechte koude start?

Hogedrukbrandstofpomp?
Lagedruk sensor?
Hogedruksensor?
NOx-sensor?
Vuil?
Valse lucht?
Distrubutieketting?

e90driver

Geplaatst door e90driver (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Herman BMW (0) PRO, 8 jaar geleden

Lekke of lekkende injector(en) komen nogal eens voor en een verkeerde waarde van je lagedruksensor komt ook voor.
Hogedrukpomp is bij de N54 wel een bekend probleem, maar kan goed bij jou motor N53 ook het probleem kunnen zijn.
Advies laat de auto bij de dealer uitlezen en een raildruktest uitvoeren, hier kan een lekkende injector worden aangegeven en er zit waarschijnlijk nog een coulance regeling op de injectoren.
Je kan het eventueel ook zelf controleren, bij bedrijfswarme motor bougies demonteren en met een endoscoop in de cilinder kijken meestal zie je dan al een pis straaltje als er een injector lekt en daardoor slaat de auto bij koude
motor slecht aan ( brandstofdruk is weg )
NOx sensor gaat de auto niet slecht op aanslaan, interne storing gebeurt regelmatig of het is een vervolgstoring.

e90driver (0), 8 jaar geleden

[quote=Herman BMW / VOLVO]Lekke of lekkende injector(en) komen nogal eens voor en een verkeerde waarde van je lagedruksensor komt ook voor.
Hogedrukpomp is bij de N54 wel een bekend probleem, maar kan goed bij jou motor N53 ook het probleem kunnen zijn.
Advies laat de auto bij de dealer uitlezen en een raildruktest uitvoeren, hier kan een lekkende injector worden aangegeven en er zit waarschijnlijk nog een coulance regeling op de injectoren.
Je kan het eventueel ook zelf controleren, bij bedrijfswarme motor bougies demonteren en met een endoscoop in de cilinder kijken meestal zie je dan al een pis straaltje als er een injector lekt en daardoor slaat de auto bij koude
motor slecht aan ( brandstofdruk is weg )
NOx sensor gaat de auto niet slecht op aanslaan, interne storing gebeurt regelmatig of het is een vervolgstoring.[/quote]
Hartelijk bedankt, dus als ik de auto warm laat draaien en daarna zet ik hem uit, haal alle bougies eruit kan ik in de cilinder een pisstraaltje zien? (Kan dit alleen met een endoscoop)

En uitlezen bij BMW ga ik doen, maar die kunnen pas over 1,5 week, dus schiet niet echt op, nu staat hij al weer bij garage hier om steeds uit te lezen en te testen.

Herman BMW (0) PRO, 8 jaar geleden

Als er inderdaad een injector lekt, kun je alleen dmv een endoscoop in de meeste gevallen een lekkende injector herkennen aan een pis straaltje.
Er zijn al zoveel modificaties geweest voor de injectoren, dit is te herkennen aan het index nummer op de injector.
In het geval op de bijgevoegde foto is het index nummer 12.
Bij vervanging dien je de injectoren ook in te leren ( compensatiehoeveelheid nulregeling )

e90driver (0), 8 jaar geleden

Herman,

Ok en daar komt dan de NOx sensor melding ook vandaar?

En de injectoren kun je er makkelijk uit halen?
En weet je de prijs van injector? (en moeten ze allemaal vervangen worden of enkel de lekker? )

e90driver (0), 8 jaar geleden

[quote=Herman BMW / VOLVO]Als er inderdaad een injector lekt, kun je alleen dmv een endoscoop in de meeste gevallen een lekkende injector herkennen aan een pis straaltje.
Er zijn al zoveel modificaties geweest voor de injectoren, dit is te herkennen aan het index nummer op de injector.
In het geval op de bijgevoegde foto is het index nummer 12.
Bij vervanging dien je de injectoren ook in te leren ( compensatiehoeveelheid nulregeling )

En ruik je trouwens geen benzine lucht?
En kan daardoor het motor management lampje ook gaan branden? Tijdens het rijden en keer flink optrekken?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.