BMW 3-Serie: Electrisch schema BMW E36 tbv alarm

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Beste mensen,

Ik krijg morgen mijn Camco RS-720 binnen. En het inbouwen zou een heeeel stuk makkelijker zijn als ik over een bedrading
schema van mijn auto beschik. Daarom wil ik jullie vragen waar ik deze kan vinden.

Het gaat om een BMW E36 318i uit 1994.

Bvd,
Nick

nicket

Geplaatst door nicket (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

wat wil je weten? zeg het maar.

nicket (0), 17 jaar geleden

Ik krijg dadelijk dit schema bij mijn alarm-systeem "http://www.camcosystems.nl/files/install..."

En als ik nou een dradenschema (met kleuren) van mijn auto heb kan ik het systeem snel en meteen goed aansluiten. Zonder dat ik kabels bloot moet leggen en alles door moet meten.
Dan zal ik de kleuren nodig hebben voor de CV, het Contact, en de andere zaken wat ik aan moet sluiten.

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

voedingen kun je het beste pakken bij het contactslot, rood is +30, paars/wit is +15/54, zwart/geel is startmotor.
De richtingaanwijzers en brandstofpomp zitten onder het rechtse kickpaneel, blauw/bruin en blauw/groen zijn de richtingaanwijzers en groen/paars is de brandstofpomp. De CPV en deurschakelaars zitten in de CPV-module rechts van het dashboardkastje, als het goed is is het een groene connector in de module, pin 2 en 3 de voordeurschakelaars en pin 4 en 5 de achterdeuren, dient deze wel te scheiden met diodes anders kan je CPV over de rooie gaan. De cpv aansturen doe je in de 26-polige gele connector, pin 4 en pin 17, deze posities kunnen niet bezet zijn dus moet je de draad erin doen.
Als je meer vragen hebt hoor ik het graag van je, ik kan bijna in een E-36 bijna blind een alarm monteren.
Groetjes,

BMWWillem

nicket (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je reactie!

Dus ik moet nog extra diodes aanschaffen, en extra lange kabels omdat een heel gedeelte helemaal aan de andere kant zit... Zal ik dadelijk niet meer kunnen kopen :(

Had eigenlijk ook verwacht dat alles zo'n beetje onder het stuur zou zitten. maar die benzinepomp, waar heb ik die voor nodig? Voor het cijntje dat de startmoter moet stoppen met draaien? waar ze ook het olielampje voor gebruiken?

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

de benzinepomp voor een extra startonderbreker.

nicket (0), 17 jaar geleden

Beste willem. Pin 5 en 17 waren inderdaad aangesloten (nog van het vorige alarm) Deze wil ik nu op mijn camco aansluiten. maar deze bied aansluitingen voor 6verschillende CPV systemen. Weet jij welke ik moet aansluiten en op welke pin. Voor de rest lijkt alles goed te verlopen...

nicket (0), 17 jaar geleden

ohjah, ik moet ook nog voor het op afstand starten een kabel aansluiten (bijv olielampje) zodat het systeem weet wanneer de motor is gestart. En hij kan stoppen met het laten draaien van de startmoter. Weet jij hoe ik daar makkelijk bij kan of een goed alternatief?

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

je moet het positief gestuurd syteem gebruiken voor je cpv.
Op afstand starten? Ik hoop dat je een automaat hebt anders kun je weleens voor verrassingen komen als ie per ongeluk in zijn versnelling staat.

nicket (0), 17 jaar geleden

Er moet een beveiligingsdraad op de handrem aangesloten worden. Als de handrem er niet op staat start hij ook niet.

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

aha, das ook beter ja. Je moet in principe je contact aansturen bij je contactslot en dan een puls op de startmotor draad geven, als je dat doet moet ie starten op afstand

incmve (0), 17 jaar geleden

[quote=nicket]ohjah, ik moet ook nog voor het op afstand starten een kabel aansluiten (bijv olielampje) zodat het systeem weet wanneer de motor is gestart. En hij kan stoppen met het laten draaien van de startmoter. Weet jij hoe ik daar makkelijk bij kan of een goed alternatief?[/quote]
Ik heb die draad op de dynamo aangesloten, werkt goed.
De knipperlichten zijn gescheiden, het 720 alarm heeft maar 1 draad dus dan moet je met diodes gaan werken.
Ik heb hem aangesloten op de draad van de alarmlichtschakelaar die naar de relais gaat, zo stuur je met 1 draad beide kanten aan.

nicket (0), 17 jaar geleden

Alles werkt !!! Het starten gaat ook goed, alleen slaat hij 3sec na het starten de moter af. En probeert hij het na 10sec nog een keer. Ik heb dat kabeletje voor (bijv olielampje niet aangesloten) Incmve waar heb jij dat op de dynamo aangesloten? Want ik neem aan dat het weer afslaan veroorzaakt.

incmve (0), 17 jaar geleden

Ik heb hem op de + van de dynamo maar als je iets anders hebt wat + heeft na het starten is het ook goed.
Je kunt het testen door hem even op de plus van je accu te leggen en dan starten, als het goed is moet hij dan blijven lopen.

nicket (0), 17 jaar geleden

bedankt allemaal.. hij doet het nu perfect... Heb de + van de benzinepomp gebruikt. Deze kon ik mooi direct op het zekeringkastje aansluiten.

Alleen als ik het alarm uit zet / en de deuren gaan van het slot, gaat het alarm na 30a 60 sec het alarm weer aan/deuren op slot. En dat is vervelend als je in de auto bezig bent. Maar dat probeer ik nog ergens in het boekje te vinden..

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

dat is inderdaad een instelling van het alarm zelf. Ik ben blij dat het werkt.
Groetjes,

Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.