close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 524td: extra koel ventilator inbouwen

Bouwjaar: 1991

De motor van mijn bmw loopt warm in de file, tot bijna aan het rood, dan zet ik verwarming aan en dan loopt ie weer terug.

Er zit een splinternieuwe radiateur en termostaat in, de waterpomp was ook nog goed volgens de dealer, maar hij loopt toch warm in de file.

Ik denk dat het probleem in de visco ventilator zit.


Nu wil ik een kleine electrische ventilator er zelf bij gaan zetten.
Heeft er iemand nog TIPS over hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Desnoods maak ik er een manuele schakelaar bij, maar liever niet.

Alvast bedankt

Geplaatst door

klint (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt erop dat toch de waterpomp niet goed is. ik zou hem toch voor de zekerheid vervangen. Het zou trouwens ook kunnen zijn dat als je een airco hebt en die aan hebt staan dat de ventilator voor de condensor niet werkt... Dan stroomt er warme lucht naar de radiator toe en koelt hij niet meer voldoende. Visco koppeling kan het ook zijn maar dat kun je testen. Als de motor koud is dan moet hij met de hand MET UITSTAANDE MOTOR ligtjes rondraaien.

Maar ik verdenk je waterpomp toch. PS je hebt toch wel de goede thermostaatklep gemonteerd hoop ik. Die heb je in verschillende temperaturen. 82 - 90 graden etc...

Succes en laat maar horen wat het was.

Maarten6799 0
badge

21 jaar

Dat had ik ook bij mijn bmw 518i.
Bij mij was de visco koppeling kapot gegaan.
De visco koppeling kan je controleren door als de auto op bedrijfs tempratuur is, de motor uitzetten moet de hand aan de visco koppeling draaien.
Gaat de visco koppeling zwaar dan is hij goed. voel je helemaal geen weerstand dan is hij kapot.
Een nieuwe visco koppeling bij de bmw dealer koste mij 150 euro`s.

En voor een tip als je een elektrische fan wilt in bouwen.
Moet je even naar http://www.bmwe34.net (engels) gaan.
Daar staat het uitgelegd met foto`s hoe je een elektrische fan in bouwd.

astra rijder 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.