auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: gebarsten slang en daarna warm lopen

Bouwjaar: 1995

Ik heb een BMW 525i touring uit 1995. Laatst bartse onder het rijden de retourslang naar de radiateur toe. Deze heb ik vervangen en het systeem afgevuld en ontlucht. Sinds deze ingreep loopt de auto af en toe warm, daarvoor nooit. Als ik dan de ontluchting opendraai zit er iedere keer lucht in het systeem en kan ik nog 1 tot 2,5 liter koelvloeistof bijvullen.
Dit is nu al 2 keer gebeurd in 3 weken tijd. Wanneer de auto koud is en ik draai de dop van de vulopening van de radiateur los dan zit er nog druk op het systeem, ik weet niet of dat normaal is. De auto rookt niet. Het enige wat ie wel doet is dat wanneer hij koud gestart wordt hij even op 5 cylinders loopt (ong. 10 sec.)maar met 1 keer gas geven springt nr.6 erbij. Ik vraag me af of er nog steeds lucht in het systeem zit of dat ik misschien een kapotte koppakking of gescheurde cylinderkop heb. Wie heeft hier ervaring mee?

Geplaatst door

Biemer1967 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb pas bij een 523i sedan juist hetzelfde probleem gehad en het was het reservoir van het koelwater dat gebarsten was .dit kan je apart van je radiator losnemen.mss is het bij jou hetzelfde.
maar kan natuurlijk koppakking zijn.
druk op het koelsysteem laten zetten zal het beste zijn denk ik.
veel succes

izzi 0
badge

19 jaar

Dank je voor de tip gaan we doen. Alleen vraag ik me af waar dat water dan blijft wat iedere keer weg is, ik zie nergens iets weglopen of sissen. Het enige wat ik inmiddels wel ontdekt is dat de termostaat niet meer helemaal jovel is, hij gaat soms te laat open en soms staat ie al open en wordt de motor maar heel langzaam warm.

Biemer1967 0

19 jaar

Het bleek de vuldop van het koelwater reservoir te zijn, die liet geen overdruk meer ontsnappen. Tevens was de termostaat kapot en het termostaathuis had een haarscheurtje en daar verdween mijn koelvloeistof. Heb 'm voor de zekerheid toch ff laten meten maar de koppakking is het niet. Pffhoe !! ff mazzel.

Biemer1967 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.