BMW 325I cabrio: geen vonk meer

Bouwjaar: 1987

Na inbouw van een grote OBC (overigs zonder de startblokkeringsmogelijkheid) heeft de moor geen vonk meer. Verdelerkap is goed, gloednieuwe bougiekabelset en bougies en bobine meetwaardes zijn primair 1.1 ohm en sec 5300 ohm
gemeten bij 1 °C boven vriespunt. Voor inbouw heeft de auto goed gelopen. Relais klikken bij contact en startmotor draait goed door. Accu is losgeweest. Nu is mijn vraag, is er een startblokkering ingekomen die niet gereset wordt door het Sparkrite alarm of eventueel origineel startblokkeringssysteem od is er iets anders aan de hand. Klopt het dat er een draad van cilinder 6 naar verdelerkap loopt die eventueel dit probleem kan veroorzaken, Sensoren op distibutieriem is naar mijn mening in orde
Graag lees ik een reactie die mij verder kan helpen om de auto weer te laten lopen

Cabriobertje

Geplaatst door Cabriobertje (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Maarten6799 (0) PRO, 20 jaar geleden

Klinkt als een toevallig gelijktijdig overlijden van de BDP sensor. Maar ik zou die OBC er eens uithalen en kijken als je weer in de oude situatie zit of alles weer werkt.

Succes!

Kerim Mejdoub (0), 19 jaar geleden

Ik heb toevallig ook van de week een grote obc ingebouwd in mijn 325i cabrio uit '86. Heb je toevallig in de kabelboom bij de computer een 3 aderige stekkerlosgehaald en doorverbonden via de obc? Zover ik het heb gezien in de auto en in het schema is dit voor de startblokkeering. En bij mij was het ook zo dat mijn auto ook niet startte tot ik de volledige obc had aangesloten.

Cabriobertje (0), 19 jaar geleden

het heeft een tijdje geduurt voor ik wat zinnigs heb gedaan aan de Beemer, door rugklachten ben ik er niet aan toe gekomen, maar sinds een paar dagen rijdt het weer
Het probleem zat toch in de bobine, ondanks de uitlezingen en spanning op de bobine was deze toch overleden, althans de werking was ontoereikend. Nadat ik de bobine vervangen heb, startte de beemer, na een half jaar stilstaan zonder enig protest. Door de valse waardes van de bobine ben ik veels te diepen gaan zoeken naar het probleem.
Dus het moraal van het verhaal, blijf bij storingen simpel denken en ga niet te snel te diep zoeken naar een probleem.
Bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.