Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn bmw 520d automaat. De auto houdt af en toe in tijdens inhalen. Ik zal het probleem nader omschrijven.
Als ik een tijd een bepaalde snelheid heb gereden dan zeg 120 en je wilt dan inhalen en je geeft dan gas dan wil het wel eens voorkomen dat de
auto inhoudt. Het voelt net als of iemand de auto steeds even een duw geeft. Dit gebeurd echter niet altijd en de auto slaat geen foutkodes op, dat
is het vervelende aan het hele gebeuren. Nu ben ik al geruime tijd aan het kijken en experimenteren, maar ondertussen weet ik het niet meer. Ik hoop
dat er iemand hier op het forum is die hier toevallig ervaring mee heeft. Ik zal ook vertellen wat ik allemaal al heb geprobeerd. Het is trouwens een corporate
edition die getuned is. Auto was eerst 150 pk en zit nu rond de 185 pk. Tunen heeft plaatsgevonden bij 111000 km en probleem is er sinds 130000km. Auto heeft
inmiddels 156000 gelopen.
Goed ik heb de automaat bak inmiddels olie laten verversen bij ZF in Dortmund dit op aanraden van de dealer aangezien die aangaven dat de automaat slipte en
dat dit het probleem zou moeten zijn. Jammer genoeg niet. Wel incl huur auto in Duitsland 500 armer.
EGR klep gereinigd
Olie Carterontlucher boven op het blok vervangen
Verstuivers laten testen en die waren allemaal niet meer goed dus laten reviseren, is onlangs gebeurd maar dit mocht ook niet baten. Heb net
een rit van 2000 km erop zitten en toch was het probleem niet verholpen. Kosten 871, maar dus niet geholpen, MOet wel toegeven dat de auto wel zuiniger is
geworden.
Nu lees ik verhalen over een Drukregelaar of senor om de raildruk te meten en dat die ook problemen kan geven, maar ik zou dan verwachten dat hij hiervan een
foutcode opslaat.
Wie heeft een idee, want inmiddel kan ik alles wel vervangen, maar dan wordt het wel erg duur rijden. Wat tijdens het inhouden ook gebeurd is dat de brandstofverbruiks meter onder de toerenteller erg gaat schudden, hij gaat zeg maar op en neer. Heel bijzonder.
Alvast bedankt,
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb hele tijd geleden iets in die aard gehad met mijn 520D 2006. Had toen te maken met roetfilter.
Onding ervantussen gehaald en bij de dealer het regenereren laten uitschakelen... nooit meer problemen gehad.
Hopelijk ben je hier iets mee...
Hallo Broncky 1. Dat kan een optie zijn, maar ik verwacht niet dat hij vol is. Ik moet zeggen dat de auto altijd lange ritten maakt. Elke dag 35 km heen woonwerk en terug wederom. Afgelopen week op en neer naar Frankrijk geweest en het probleem was er nog steeds, dus ben bang dan dat het roetfilter niet vol zit.
Nog een aanvullend punt. Als het inhouden is voorgevallen en ik sta naderhand stil dan trilt de auto. Het maakt niet uit of hij in D of N staat, maar hij trilt echt. Je voelt duidelijk vibratie in de stoel, iets wat normaal gesproken niet gebeurd.
11 jaar
Heb afgelopen week hele tijd in hoge toeren gereden dus zal mij benieuwen. Heb tevens vandaag dpf cleaner in de tank gedaan kijken of dat verschil maakt.
11 jaar
probleem is door toevoeging nog niet opgelost. Gisteren op advies dealer tuning laten verwijderen. Kijken wat er nu gebeurd.
11 jaar
Hallo,
Al enig resultaat? Is er al verandering?
mvg Sam
11 jaar
ja en nee
Auto staat nu bij mijn tuner. 3 opties. nw roetfilter, schoonmaken of leeghalen. hij zat helemaal vol volgens de computer. ik laat hem nu leeghalen en hij herschrijft het programma. morgen krijg ik hem terug want er komt direct een nw gloeimodule op, gloeikaarsen waren al vervangen. dan de autobahn maar op om te kijken of het probleem verholpen is. update volgt.
11 jaar
Hallo,
Hoe is dit probleem uiteindelijk opgelost?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar