BMW 330d: Inhouden 330d automaat

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 330d

Sinds kort heb ik deze auto en nu ik hem eens wou proberen constateerde ik het volgende:
Tot de 170 km/u trekt hij de klinkers uit de straat.
En dan ineens houd hij in en moet ik naar de 120 waarna hij weer gewoon rijdt.
Ga ik niet langzamer dan is alle fut verdwenen en lijkt het een 1.6 diesel met een top van 170

Jammer kan ik het niet vaak testen, mijn rijbewijs wil ik niet kwijt, maar ik meende te voelen dat hij doorschakelde in de vijfde versnelling (bij 170) en toen stopte met accelereren. (toeval?)

In dagelijks verkeer heb ik er dus geen last van maar ik ben wel benieuwd wat het kan zijn.
Iemand een idee ?
LMM is al vervangen evenals de automaat voor een nieuwe. (niet voor dit probleem).


N.b. De olieniveau sensor moet binnenkort vervangen worden, deze geeft een gele
melding bij starten kan dit er mee te maken hebben ?
Betreft een facelift model E46 330d bj. 2002

BMW330d

Geplaatst door BMW330d (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

BeemerE21&E46 (0), 17 jaar geleden

[quote=BMW330d]Sinds kort heb ik deze auto en nu ik hem eens wou proberen constateerde ik het volgende:
Tot de 170 km/u trekt hij de klinkers uit de straat.
En dan ineens houd hij in en moet ik naar de 120 waarna hij weer gewoon rijdt.
Ga ik niet langzamer dan is alle fut verdwenen en lijkt het een 1.6 diesel met een top van 170

Jammer kan ik het niet vaak testen, mijn rijbewijs wil ik niet kwijt, maar ik meende te voelen dat hij doorschakelde in de vijfde versnelling (bij 170) en toen stopte met accelereren. (toeval?)

In dagelijks verkeer heb ik er dus geen last van maar ik ben wel benieuwd wat het kan zijn.
Iemand een idee ?
LMM is al vervangen evenals de automaat voor een nieuwe. (niet voor dit probleem).


N.b. De olieniveau sensor moet binnenkort vervangen worden, deze geeft een gele
melding bij starten kan dit er mee te maken hebben ?
Betreft een facelift model E46 330d bj. 2002[/quote]
Hey,
Is je probleem al opgelost betreft het inhouden met je 330d. Ik heb exact het zelfde probleem alleen dan met een 320d e46. Het vervelende bij mij is dat dit gebeurt bij 120 of 140 km/p. Ook bij mij brand er een geel lampje als ik weg rijd. Is het probleem al verholpen bij jouw ?
Om de kosten te verlagen misschien een idee de reparaties aan elkaar te melden zodat de andere niet het onnodige laat uitvoeren bij de dealer. LMM is bij mij ook pas vervangen en dat was het dus niet maar kost wel 350 euro.
Graag zie ik van je terug.
Met vriendelijke groet,
Alfred Palm

BMW330d (0), 17 jaar geleden

Nee nog niet gemaakt, de niveau sensor heeft geen nadelige gevolgen voor de motor er zit genoeg olie in.
Deze wordt vervangen met de kleine beurt over 5000 km want alle olie moet eruit.
Ook zal ik dan het andere probleem voorleggen, zo te horen kan het een beveiliging zijn.
Het heeft voor mij ook geen hoge prioriteit ondervind er geen last van maar ben wel nieuwsgierig.
Hij moet over de 230 kunnen dus harder dan 170.

Rep. niveau sensor rond de 150 euro incl. zal in combinatie met de beurt goedkoper zijn.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

andre

laat hem anders eens uitlezen en kijk wat voor eventuele storingen aanwezig zijn,

kan zijn dat hij de noodloop in gaat en daardoor niet harder meer wilt maar terug valt,dit omdat je anders je motor de soep in kan laten draaien,een soort beveiliging..

Stefan

BMW330d (0), 17 jaar geleden

Stevan,

Natuurlijk laat ik hem uitlezen, heb alleen even geen tijd voorlopig.
Ben wel langs de dealer geweest voor de sensor en blijkt geen kwaad te kunnen,
vandaar dat ik het even uitstel tot ik tijd heb overdag.
Ik ben van plan gewoon een beurt te laten doen, de sensor te laten vervangen en de ervaring met inhouden uit te leggen. Hij zal dan wel uitgelezen worden zowat standaard met storingen bij de BMW garage.

Deze 330d is de opvolger van mijn 320d en heb ik net een week.
De ervaring met automaat en vermogen zijn dus nieuw voor mij maar is iedere dag weer een aangename verassing.
Zelf heb ik altijd de neiging om de oorzaak te zoeken zodat ik weet waar men over praat in de garage. Het is alleen even lastig nu, een compleet andere auto en aandrijving.
Omdat de automaat is vernieuwd zit ik daar ook in te zoeken, een montage fout is mij al eens eerder voorgekomen. De auto komt van een bovag garage maar ook daar werken mensen.
Op de automaat heb ik gelukkig een jaar garantie de rest is voor eigen rekening.

Ik waardeer het in ieder geval zeer dat je de moeite neemt de vraag te antwoorden.
Groet, Andre

eddybmw (0), 17 jaar geleden

Andre, ik heb een 330i van 2001, waarvan de olieniveausensor ook na het starten een gele lamp gaf.
Dit had totaal geen invloed op het motorvermogen o.i.d.
De auto liep voor de vervanging van de sensor gemakkelijk 200+.
Groet Eddy.

BMW330d (0), 17 jaar geleden

Ga van de week een afspraak maken ik hoor dan wel wat het is,
volgens mij heb je gelijk en ben benieuwd wat het wel is.
Ik heb nog geen echt antwoord wat het wel kan zijn dus ga maar niet afwachten.

BMW330d (0), 17 jaar geleden

Aan de geïnteresseerden,

De turbo is vervangen, de schoepen stopte bij bep. toerental.
De olie-niveau sensor heeft daar niets mee te maken.
Rip uit mijn lijf maar we rijden weer normaal.

Andere optie was een verstopte kat.
Bedankt voor alle reakties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.