Betreft E39 520D, bj 2000, 290000km
Ik heb de injectiepomp-VP44 vervangen door een ruilpomp, ik ga ervan uit dat de timing goed is (krukas geblokkeerd, pomp was geblokkeerd door revisiebedrijf).
De pomp heb in ontlucht door de opvoerpomp continu te laten draaien, en de retourleiding van de injectors los te maken tot er geen luchtbellen meer uitkwamen.
Alle retourleidingen zijn vervangen.
Ik hen injectorleiding 1ecilinder losgemaakt tot er diesel uitkwam.
De motor wil nog altijd niet starten.
Ik heb op de stekker van de vp44 gemeten: 0-12V op pin 6-7 (voedingsspanning), echter op pin 5 meet ik ook 12 volt.
Kan mij iemand zeggen of dit 12v of 0v moet zijn ?
Met dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb de auto kunnen starten door remmenreiniger in de inlaatcollector te spuiten.
Start en rijdt normaal nu.
Kan mij iemand vertellen of het nu nog nodig is de ecu te laten aanpassen nu de injectiepomp vervangen is?
De pomp was dus niet goed ontlucht.
Als de motor morgen ook snel aanslaat is het goed ,zo niet zoeken waar de lucht in de pomp vandaan komt.
Inlezen van die pomp heb ik nooit van gehoord .
Succes.
Bedankt voor de reaktie
Start en rijdt normaal, geen lucht meer in leidingen.
Auto start en rijdt normaal, inlezen was inderdaad niet nodig
--> opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar