Beste mede forumleden
Ik heb +- 3 maand geleden een e39 uit 2003 gekocht
Rijdt perfect.
Auto start 98% vd tijd perfect in 2 seconden zonder moeite.
ln deze 3 maanden bezit heeft hij me 2x in de steek gelaten (platte batterij)
Is het normaal niet zo dat als de batterij 'dood' is altijd wat moeilijkheden heeft met starten?
Kan ik afleiden op de bijgevoegde foto hoe oud deze batterij is?
Het magic eye is zwart/doorzichtig wilt dit perse zeggen dat hij aan vervanging is?
Bedankt voor het doorlezen
Geplaatst door performance000 (0) , lid sinds 5 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
kaleido 1 (1580) PRO, 3 jaar geleden
Niet perse , een lekstroom gaat ook ten koste van de startcapaciteit , levensduur van een accu is 4-5 jaar uitzonderingen daar gelaten.
Zou de accu opladen en laten testen dan weet je wat de staat is van de accu.
performance000 (0), 3 jaar geleden
Bedankt Kaleido!
Heb zonet de spanning gemeten met draaiende motor/tijdens het rijden. Voltage komt met alles uit niet boven de 13.6V ik vermoed dus dynamo vervangen? Of is dit nog voldoende om de batterij op te laden? Bedankt
kaleido 1 (1580) PRO, 3 jaar geleden
Als alles aan staat is 13.6 genoeg , alles uit en zwakke accu zou 14.5 v moeten geven.
performance000 (0), 3 jaar geleden
Als ik rij met lichten uit, climate control uit maw geen energieverbruikers is 13,6 het hoogste voltagehalte wat ik meet. (Ik dacht dat dit +-14,5v moest zijn voor het bijladen vd accu?)
kaleido 1 (1580) PRO, 3 jaar geleden
Laat eerst de accu eens testen, 13.6 is niet goed maar ook niet echt slecht.
MJ (0) PRO, 3 jaar geleden
Kijk op de minpool naar de ingeslagen maand/jaar code. Als dat 03 is dan is de accu van 2003. Vervangen!
performance000 (0), 3 jaar geleden
Bedankt MJ
Heb gekeken staan 4 cijfers in totaal op de negatieve pool
39
06
Is deze dan in de 39ste week van 2006 geproduceerd?
Bedankt
kaleido 1 (1580) PRO, 3 jaar geleden
Het kan , dan is het wel een heel goede geweest ,14 jaar , laat hem gewoon testen dan kun je dingen uitsluiten , als hij inderdaad van 2006 is dan zou ik zondermeer vervangen.
MJ (0) PRO, 3 jaar geleden
Bij originele BMW accu's staat het altijd op minpool tijdens de assemblage af fabriek. Blijkbaar doen ze de persing van de datum ook bij BMW dealer na 3 jaar onderhoud.
performance000 (0), 3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties.
Cijfers op de minpool 39/06
Dus accu van 2006(!)
Een nieuw exemplaar is besteld. Hopelijk nu wel 100% start zekerheid ;-)
MJ (0) PRO, 3 jaar geleden
Yep, wel even inleren. Als je hetzelfde type (Ah) koopt volstaat het om de gegevens te wissen in . Mijn vorige model uit 2009 had een start/stop accu met IBS en dan is e.e.a wat kritischer.
performance000 (0), 3 jaar geleden
Bedankt
Ik heb deze (bijgevoegde afbeelding) besteld.
Ampere is hetzelfde, startstroom ligt iets hoger.
Dus ik vermoed gewoon oude demonteren en de nieuwe erin en klaar?
Denk niet dat ik iets moet inleren
Bedankt
MJ (0) PRO, 3 jaar geleden
Klopt bij een E39 kan je volstaan met het wisselen van de accu zonder inleren. Soms moet je een radiocode opnieuw instellen en de elektrische raampjes opnieuw helemaal open/dicht doen. Succes.
kaleido 1 (1580) PRO, 3 jaar geleden
Zou hem wisselen met een acculader aangesloten , zo blijft alles onder 12v staan weet je zeker dat alles blijft werken , accuklemmen even inpakken om sluiting te voorkomen.