BMW 3-Serie: koelsysteem ontluchten

Bouwjaar: 1999

bmw 3.16i 1999 e46.Na een defect reservoir vervangen te hebben is het koelsysteem moeizaam te ontluchten.Ik heb ontlucht volgens een werkplaatshandboek desalniettemin is duidelijk hoorbaar dat er nog lucht in het systeem zit.De wijze waarop het is gebeurt alsvolgt verwarming maximaal,ventilator op 1,contact aan.Ontluchtingsnippel open reservoir gevuld totdat geen lucht meer naar buiten kwam.een aantal malen op gas gedrukt toen weer gecontroleerd en vloeistof op peil gebracht.Maar er zit nog steeds ergens lucht in.Wie heeft de tip? note naar een aantal tweetal minuten is het""kloeken"" niet meer waarneembaar.

alex220

Geplaatst door alex220 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

bas936 (0), 19 jaar geleden

zorg ervoor dat de motor op temp. is zodat je thermostraat klep opent.

mark7265 (0), 19 jaar geleden

ja ,voel aan de bovenste en onderste radiateurslangen als deze beide nagenoeg warm zijn is de thermostaat open.draai dan de ontluchtingsnippel boven op de radiateur los(tijdens warmdraaien ook de radiateurdop eraf laten)dan goed blijven bijvullen laat t maar flink eruit stromen! bmw's zijn inderdaad moeilijk te ontluchten,maar zo moet t lukken succes,grt mark

jan euverman (0), 19 jaar geleden

hallo ik heb het zelfde probleem met een compact 316i van 94 en die loopt in het rooie met ontluchten en warmlopen wat kan ik hier aan doen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.