bmw 3.16i 1999 e46.Na een defect reservoir vervangen te hebben is het koelsysteem moeizaam te ontluchten.Ik heb ontlucht volgens een werkplaatshandboek desalniettemin is duidelijk hoorbaar dat er nog lucht in het systeem zit.De wijze waarop het is gebeurt alsvolgt verwarming maximaal,ventilator op 1,contact aan.Ontluchtingsnippel open reservoir gevuld totdat geen lucht meer naar buiten kwam.een aantal malen op gas gedrukt toen weer gecontroleerd en vloeistof op peil gebracht.Maar er zit nog steeds ergens lucht in.Wie heeft de tip? note naar een aantal tweetal minuten is het""kloeken"" niet meer waarneembaar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zorg ervoor dat de motor op temp. is zodat je thermostraat klep opent.
ja ,voel aan de bovenste en onderste radiateurslangen als deze beide nagenoeg warm zijn is de thermostaat open.draai dan de ontluchtingsnippel boven op de radiateur los(tijdens warmdraaien ook de radiateurdop eraf laten)dan goed blijven bijvullen laat t maar flink eruit stromen! bmw's zijn inderdaad moeilijk te ontluchten,maar zo moet t lukken succes,grt mark
19 jaar
hallo ik heb het zelfde probleem met een compact 316i van 94 en die loopt in het rooie met ontluchten en warmlopen wat kan ik hier aan doen
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar