ik meende een paar weken terug al een lichte geur van koelvloeistof geroken te hebben, maar verder geen aandacht aan geschonken
tot ik zaterdagavond een stuk gereden had en ineens mn kachel koude lucht begon te blazen, aangezien ik nog een klein stukje moest en mn motor temp niet opliep ,maar doorgereden
volgende dag gekeken , (en wat ik al vermoede ) expantie vaatje leeg
systeem opnieuw gevuld (litertje) ,motor laten draaien, afdekplaten verwijderd en ik zag al snel waar de lekkage zat
belletjes tussen de wartel van de 1e injector en cilinderkop , normaal zouden die belletjes op die plek zo goed als 100% een diesel lekkage moeten zijn
met een watten staafje wat vloeistof opgenomen dat roze was en naar koelvloiestof rook en absoluut geen dieselolie is
nou zit ik met het volgende ik heb die injectors zelf nooit los gehad , en ga er liever ook zelf niet met halfbakken gereedschap zelf aan draaien , omdat je het zo stuk draaid
wat ik raar vindt is dat daar een koelvloeistof lekkage kan zitten , normaal gesproken als je injectoren losdraaid dan ziten die niet zomaar door een koelkanaal gedraaid , want dan zou er bij het verwisselen, koelvloeistof in de cilinder kunnen lopen ,wat onwenselijk is
maar de koelvloeistof moet ergens vandaan komen ,waarschijnlijk net naast het schroefdraad van de injector , maar dan nog net onder de wartel
aangezien de koelvloeistof retour aansluiting 1 geheel vormt met het blok (voor zover ik het kan zien) zou er een gaatje/scheurtje moeten zijn van het koelkanaal naar buiten toe
als dit het geval zou zijn , dan gaat er geen nieuwe cilinder kop meer op ,gezien de waarde van de auto en het voornemen eerdaags een andere auto te nemen , en zou zon afdichtings middel in het koelsysteem soelaas kunnen bieden,
echter voordat ik het erin giet wil ik zeker weten of ik niets over het hoofd zie en dat er wellicht wel een losse afdichtings ring verantwoordelijk kan zijn onder de injector
[url=http://img267.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img267.imageshack.us/img267/6073/...[/img][/url][url=http://g.imageshack.us/thpix.php][img]http://img267.imageshack.us/images/thpix...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
onder /naast injector 1 komt de retour van het koelwater weer het blok in , ik neem aan dat het schroefdraad van de injector niet dwars door het koelcircuit gaat maar er net naast
en dus waarschijnlijk een scheur of gaatje in het aluminium van het de koel retour net onder de wartel? of toch mogelijk een afdichtingsring onder het wartel wat ook een open verbinding heef/zou kunnen hebben met het koelkanal?
[url=http://img243.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img243.imageshack.us/img243/3008/...[/img][/url][url=http://g.imageshack.us/thpix.php][img]http://img243.imageshack.us/images/thpix...[/img][/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar