Wel vreemd de ene is Hall de andere een spoelsensor op de M52 motor. Wellicht dat er met uitlezen via BMW iets anders vreemd tevoorschijn komt. Aanhaalmoment is ook belangrijk, meesten zetten ze veel te vast. Nog net niet met een luchtsleutel....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goeiedag,
Ik ben nu 6 jaar de trotse eigenaar van een BMW 528I Touring uit 1998 met een automaten bak.
Dat ik hem kocht had ik binnen een maand m'n eerste storing met de krukas sensor. Voor het stoplicht sloeg hij af, wat raar is voor een automaat, en wilde hij niet direct starten. Na wat gestotter toch weer op gang gekomen en direct naar een bekende BMW garage in Heerhugowaard gereden. Daar kwam bij het uitlezen de sensor om de hoek. Deze laten vervangen en daarna bijna 5 jaar met veel plezier 100k km in mijn auto gestuurd.
Nu een jaar geleden begon hetzelfde euvel op te spelen. Afslaan, beroerd lopen, slecht starten, geen vermogen, slecht op toeren komen, slecht schakelen. Weer uitlezen en krukas en nokkenas sensor defect en vervangen. 3 maanden later weer hetzelfde verhaal. Weer uitlezen weer beide vervangen. En even voor de duidelijkheid allemaal originele sensoren. Maand later weer hetzelfde verhaal. Sensoren vervangen en de computer module vervangen. Nu weer een maand verder weer hetzelfde probleem..
Wie kan mij vertellen wat of waarom de sensoren worden opgevreten?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Zijn de sensoren wel defect ? heb je geen last van een opgerekte ketting ?
Maar dan moet het probleem er toch constant zijn? Als ik de sensoren vervang is het weer een kogel op de weg. Rijd hij weer fantastisch en reageert hij super. En dat zakt na een maand of 2 weer in.
8 jaar
Origineel betekent kopen bij de BMW dealer himself, Ga terug en vraag gratis nieuwe.
Dat is de laatste 2x ook gebeurt. De onderdelen worden bij Maaral Alkmaar gekocht.
De laatste keer zijn de sensoren gecontroleerd voordat ze erin gingen en ook de oude of ze echt stuk waren. Heb 2 keer kosteloos onderdelen gehad, alleen wat werkloon betaald.
Er is nu dus wat mis met mijn auto waardoor de sensoren stuk gaan. Daar gaat BMW niet voor betalen.
8 jaar
Het is zeker vreemd.
Het begint elke keer bij de krukaspositie sensor. Daarna komt de nokkenas erbij. Het gekke is dat dit dus niet te rijmen is met een uitgerekte distributieketting.
Ook het aanhaal moment wordt netjes met een momentsleutel gedaan. Heb er naast gestaan tijdens de wissel.
Het uitlezen geeft niks meer dan een lampje hier en daar.
8 jaar
De krukas sensor bestaat uit een spoeltje met kern waarlangs de tandkrans pulsen opwekt. Als dat spoeltje ohms doorgemeten wordt moet ie een weerstand aanwijzen. Ik mij alleen voorstellen dat de aansluitdraden door trillingen of warmte defect gaan. De sensor gaat direct de DME in, die kan geen defect veroorzaken aan de sensor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar