close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5 SERIES: Laadspanning

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 306d5, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 210

Hallo
Ik zit al enkele maanden met een elektrisch probleem in mn eigen bmw e61 535d het zit namenlijk zo wanneer ik de auto pak geen laadspanning heb 11.9 volt en lager na zo n 10 minuten en boven de 3000 toeren een x zijn te gaan heb ik pas stroom maar soms veelste veel 17.9 v dit zorg natuurlijk voor storingen aan alles wat je maar kan bedenken er is al een nieuwe dynamo in gegaan met de oude had ik nooit problemen maar na 4ton gaf ie toch de geest toen een nieuwe erin gezet en deze leverde gelijk spannning maar elke rit minimaal wel een x boven de 17 volt terug gegaan weer een nieuwe maar die leverde dus deze problemen waardoor ik nu ook de accu heb vervangen omdat ik dus al een paar x zonder stroom stond
T komt dus hier op neer wnr de auto koud is is er de eerste 10 min geen laadspanning erna wel maar soms dus met een piek van meer dan 17 volt en dat enkele sec lang verder erna is de laadspanning rond de 14 volt accu is nieuw een bosch agm 95ah zelfde als orgineel accu is ook aangemeld in de dme ik zelf denk de dynamo maar de zaak waar die vandaan komt zeg dood leuk dat t aan de auto ligt wat ik niet geloof omdat deze problemen gekomen zijn na vervangen van de dynamo graag zou ik advies en menningen van andere monteurs willen horen
Mvg
Chris

Geplaatst door

Chrisacs (0)
badge

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Haal je plus kabel van de dynamo eens los, stekker laten zitten, en meet dan eens op je b+ van de dynamo , rechtstreeks op je aansluiting

Als je dan het zelfde meet als dat je meet op je accu, dan is er maar 1 conclusie !

De accu polen gaan ook nog wel eens defect, heb je geen foutcodes?

Kan ook de IBS sensor zijn op de minpool (als die erop zit) Met storing uitlezen kom je sowieso een stuk verder.
edit: @laurens allround was iets sneller met typen....

MJ 0
badge

5 jaar

Bij bmw altijd beginnen met uitlezen. je accusensor zou defect kunnen zijn maar wanneer je deze loskoppelt dan zou hij gewoon moeten gaan bij laden.
controleer je krukaspoelie goed, deze rubbers gaan nog wel is defect,en slipt hij soms als hij warm wordt grijpt hij weer aan. je kan een krijtstreep zetten over de poelie en kijken of hij verdraait.
verder zeg je dat dit probleem pas is gekomen naar vervangen van je dynamo? dan is de kans natuurlijk ook groot dat deze niet goed is.

Erwin20vt 0
badge

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.