Sinds 5 jaar berijd ik een 530d automaat uit 1999. Geweldige auto maar duur in onderhoud. LMM, Turbo, alle wielsensoren, brandstofleiding, alle remmen, koplamp en airco vervangen. Ook is mijn zijairbag een half jaar geleden spontaan ontploft (BMW NL hield zich afzijdig, Casco verzekering betaalde alle 3000 euro reparatiekosten).
Inmiddels ruim 200000km op de teller. Momenteel geen problemen. Kan iemand me zeggen of het verstandig is om deze auto nog lang op de weg te houden? Auto maakt degelijke indruk, maar zelf bij een kleine storing ben je nooit onder de 800 euro klaar bij BMW. De meeste angst heb ik dat de automaat het begeeft. Is dat een reeele angst? Wat kost een revisie...?
Oh ja, het display in mijn dashboard is volledig onleesbaar geworden. Wat is de goedkoopste manier dit te verhelpen? Ik heb begrepen dat de hele unit vervangen moet worden... Zijn er 2e hands units te verkrijgen? Wat zijn de kosten?
Raoul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Raoul,de a.t.f. moet bij 200000km vervangen worden;zo'n bak kan het bij normaal gebruik makkelijk 3 ton volhouden.
ik was overigens ook altijd minimaal ¤1200 kwijt bij elk dealerbezoek,maar sinds een jaar ga ik alleen nog naar de bmw dealer om de comp. te laten uitlezen,maar het onderhoud laat ik door een andere garage doen[die wel de o.h.indicator kunnen resetten]en sindsdien ben ik nog maar een fractie van de euro's kwijt die ekris altijd van me wou ontvangen.
Wat is onleesbaar in je display;zwakke straling of vallen gedeeltes weg van de cijfers/letters?
Het beste kan je een jonge gebruikte unit halen bij een schadebedrijf;een nieuwe is zeer prijzig.
Ik zou nog even doorrijden;op zich is 2ton voor zo'n klasse-diesel niets.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar