BMW 3-Serie Compact: licht schokken tijdens optrekken/versnellen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318ti

Heb een BMW 316 met een 1800 motor. Nu heb ik het probleem dat hij bij het versnellen/optrekken lichtjes inhoudt/schokt. Wat kan het zijn?
Heb het volgende al gedaan:

-kleppen gesteld
-bougies vervangen
-bougiekabels vervangen
-bobine vervangen
-verdelerkap vervangen
-inlaatspruitstuk pakking vervangen
-uitlaatspruitstukpakking vervangen
-timing gecontroleerd
-alle carburateurpakkingen vervangen (dubbel carburateur) sproeiers en dergelijke doorgeblazen....

Wie o wie weet wat het nu nog kan zijn....

Patje8412

Geplaatst door Patje8412 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

fourroses (0), 16 jaar geleden

ik heb een 318ti compact met dezelfde problemen. Bij mij is dit schokken heel heftig in zijn 1 en soms lichtjes in zijn 2. Normaal optrekken lukt alleen door heel rustig of koppeling te laten slippen. Ben benieuwd of jij al meer weet wat er aan de hand is?

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

jullie hebben het toch zeker niet over het schokken van de koppeling als gevolg van warme plekken op het vliegwiel of drukgroep

fourroses (0), 16 jaar geleden

Nee, bij mij is de koppeling al op en doet het probleem zich voor. Je kan het zien als inhouden, maar niet willen afslaan ofzo, dat is nog niet gebeurt. Mogelijk is het de EGR zo te lezen wat voor problemen het kan zijn of de bobine. Maar heb er totaal geen verstand van.
Wat ook mogelijk is dat de drukgroep aan vervanging nodig is. Mijn koppeling is super licht bij mijn 318ti compact, zeker vergeleken bij mijn vaders 316 compact beide uit '95.

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Patrick, ik vind het vreemd dat je over carburateurpakkingen praat? Dit is toch een injector model?
Inderdaad injectoren moeten heel fijn verstuiven om bij lage belasting toch niet in te houden.
Injectiecleaner helpt vaak, anders ultra soon. Kijk wel goed naar valse lucht. CO en HC ok?
Rembooster valse lucht?
ps rotor ok?

fourroses (0), 16 jaar geleden

bij mij was het false lucht, een scheur in het rubber van de luchtinlaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.