BMW 3-Serie: licht trillen in het stuur boven de 110 km\h

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0D

Wij hebben een BMW 330d van 2004. Deze blijft heel licht trillen i\h stuur boven de 110km/h. De schijven/blokken zijn vervangen voor nieuwe. Ook de draagarm rubbers zijn vervangen. Er zijn nieuwe banden op gekomen van Michelien (225/45 ZR17). Na het balanseren bleef de auto trillen i\h stuur. Daarna hebben ze de wielen aan de as uit gebalanseerd. Dit was een duidelijke verbetering maar nog steeds voel ik een lichte trilling. De banden garage geeft aan nu niets meer te kunnen doen. Heel af en toe voel ik ook als ik rem dat het stuur een lichte tik naar links geeft...........Wie heeft er nog een tip voor mij? Groet Paul

Paul8538

Geplaatst door Paul8538 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

fussee kogels controleren
op zeker dat er 1 speling heeft die je denkelijk zo nog niet eens voelt

Paul8538 (0), 14 jaar geleden

hallo Jerry,
Bedankt voor je snelle reactie.
-Bedoel je dat er waarschijnlijk een kogel speling heeft?
-Maar vanwege de lichte trilling dit nauwelijks te controleren is?
-Hoe dan toch te controleren?
-Allebij vervangen?
-Is het verstandig om ermee naar een BMW dealer te gaan?

Groet Paul

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

de fuseekogels hangen in rubbers
daardoor is een kleine speling die de trilling KAN veroorzaken zeer moeilijk op te sporen
zolang het niet irritand is zou ik doorrrijden en alsm het erger wordt nog eens goed controleren
dit kan een hoop onnodig uitgegeven € besparen
controleer ook de hardy schijf in de aandrijfas naar achteren goed

Paul8538 (0), 14 jaar geleden

de triling is maar klein maar het irriteert mij wel. Ben het echter me je eens wat betreft onnodig onkosten maken. Begrijp ik het goed dat je deze fusee kogels eigenlijk niet kunt controleren mbt deze eventuele speling?. Je kunt ze alleen maar vervangen en dan dan hopen dat het probleem weg is?
Ik weet niet wat de hardy schijf is..........

ed61 (0), 14 jaar geleden

Hey!
Een hardy schijf zit tussen je aandrijfas en het cardan.
Deze kunnen wel eens behoorlijk speling hebben, maar het lijkt mij geen optie. Ik geloof meer in de fusee kogels en rubbers.
Heb je de schijven zelf vervangen???
ik zit ook nog te denken vanwege de tik Links dat de remklauwen aan een zijde niet goed ganbaar zijn, waardoor ze aan een zijde licht tegen de remschijf blijven drukken en dat kan soms voelen door trillen bij een bepaalde snelheid.
Kijk eens of het ene wiel zwarter word dan de andere, ik heb dit al eens eerder meegemaakt.

Succes Ed

Paul8538 (0), 14 jaar geleden

Hallo Ed,

Bedankt voor je reactie en uitleg. Ja, ik heb de schijven zelf vervangen. Ik kan niet zeggen dat de ene velg zwarter is dan de andere.
zien er even zwart uit. Je bedoeld daarmee te zeggen dat hier meer rempoeder op zou kunnen zitten in het geval deze iets tegen de remschijf gedrukt zou zitten? Is dit nog op een andere manier te controleren? Lijkt dus toch meer en meer op de fusse kogel. Weet jij een manier om dit te controleren? Groet Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.