close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 740iL(E38): loopt niet meer

Bouwjaar: 1995

Deze auto is rijdend binnengekomen,en is er nu zomaar mee opgehouden (in de werkplaats)Eerst sloeg hij stationair af,maat starte weer op,maar liep niet meer stationair.En is er nu "voorgoed" mee opgehouden.Hij slaat niet meer aan.Ik heb geen vonk meer.En op het dashboard heb ik nu een waarschuwing voor de versnellingsbak(in noodloop)Verder wil mijn foutcodelezer ook niet meer communiceren met de DME.(Gisteren werkte dat wel).De auto is in de garage omdat hij rookte(witte rook).We hebben een kapotte bobine gevonden,en die had ik net vernieuwd toen het hiervoor beschrevene begon!(We hebben ook de bougies vernieuwd,die waren versleten en de meeste "verzopen".)De krukassensor en nokkenas sensor werken goed(heb ze gescopet).Verder hebben we gevonden dat er nogal wat olie in het inlaatspruitstuk is.Ook de stationaire stelmotor is vettig.De auto heeft ongeveer 150000 km gelopen.Waarom is deze auto er zomaar mee opgehouden is wat ik mij afvraag?Heeft iemand dit eens meegemaakt?Het is hier nu Vrijdag avond en (gelukkig)heeft de klant een reserve auto.Maar ik vermoed dat hij maandag morgen weer aan de telefoon hangt!
Bij vorbaat dank, Groeten uit Nieuw Zeeland,
John Gijsbers

Geplaatst door

John5720 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Haal de DME maar eens open en kijk of er vocht en/of corrosie in zit,komt nogal eens voor bij slechte afwatering..

arnold690 0
badge

20 jaar

volgens mij is het een 8 cylinder met 8 losse bobines, heb zelf ook zo´n auto, en wat betreft de olie er zit achter op de kop een membraam wat de carterontluchting van de inlaat scheid, deze is stuk, met een beetje bionische handjes en het juiste gereedschap kan je hem wisselen zonder de inlaat los te halen, wat betreft het starten doe de auto is met de sleutel open en dicht en houd de sleutel wat langer vast bij beide handelingen.
kan met standaard bmw alarm te maken hebben.
gr marco

auto4you 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.